علیرضا آشناگر روز دوشنبه در حاشیه آیین تحویل نخستین ترانسفورماتور نیروگاهی توان بالای شرکت آریا ترانسفو در گفت و گو با خبرنگاران در شهمیرزاد شهرستان مهدیشهر استان سمنان، افزود: تاکنون ۸۶ درصد از تعهدات بانک‌های عامل سمنان در ارایه تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی استان محقق شد و با برنامه‌ریزی اصولی این مهم ادامه می یابد.

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۴۳ واحد صنعتی متوسط و کوچک استان سمنان به دلایل مختلف تعطیل بود که با گره‌گشایی از مشکلات، تعداد این واحدها اکنون به ۳۳ کارخانه رسید.

استاندار سمنان با بیان اینکه سمنان با اختلاف اندک نسبت به قزوین استان دوم کشور در شاخص رضایت‌‍‌مندی مردم از دستگاه‌های اجرایی است، ادامه داد: خبرنگاران با اطلاع رسانی دقیق مهم‌ترین دستاوردهای مدیران را با پرهیز از زردنویسی برای آحاد مردم بیان کنند.

آشناگر اضافه کرد: ساخت ترانسفورماتور نیروگاهی توان بالا در شرکت آریا ترانسفو با وجود فشارهای اقتصادی اقدام قابل تحسینی است که با حمایت‌های همه جانبه باید تولیدهای از این دست در استان افزایش یابد.

وی تصریح کرد: پیشرفت در فناوری‌های جدید و تولید کالاهای باکیفیت در سمنان چشمگیر است که این امر نشان از کاهش تاثیرپذیری اقتصاد استان از تحریم‌های خارجی است.

استاندار سمنان گفت: از ابتدای فروردین ۹۸ تاکنون میزان صادرات کالا از سمنان ۳۶ درصد و تعداد کشورهای مقصد صادراتی استان از ۳۲ به ۴۵ کشور جهان افزایش یافت.

در این آیین با حضور احمد همتی نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان و حسن ارگی فرماندار مهدیشهر، نخستین ترانسفورماتور نیروگاهی توان بالای ساخت شرکت آریا ترانسفو رونمایی شد.

استان سمنان ۲ هزار و ۲۰ واحد صنعتی دارد.

شرکت آریا ترانسفو با ظرفیت تولید ۲۱ هزار و ۶۰۰ دستگاه انواع ترانسفورماتورهای توزیع برق، با سرمایه‌گذاری ثابت ریالی ۷۷۳ میلیارد ریال و سرمایه‌گذاری ارزی ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار یورو و با سرمایه در گردش ۳۰۰ میلیارد ریال به همراه اشتغالزایی برای ۸۵۰ نفر در بخش شهمیرزاد شهرستان مهدی‌شهر در استان سمنان قرار دارد.
این واحد در زمینی به مساحت ۹۵ هزارمترمربع و زیربنای ۲۳ هزار مربع در هفته دولت ۹۵ با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.
همچنین شرکت آریا ترانسفو قدرت نیز با ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ دستگاه انواع ترانسفورماتور قدرت با سرمایه گذاری ثابت ریالی به میزان هزار و ۴۹۶ میلیارد ریال و سرمایه ارزی ۱۸ میلیون یورو و سرمایه در گردش ۸۵۰ میلیارد ریال برای ۱۲۵۰ نفر اشتغالزایی به همراه دارد.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.