سید صابر میرعطایی روز دوشنبه در دومین مجمع عمومی خانه احزاب استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری ابراز داشت: در خانه احزاب سه جریان اصول‌گرا، اصلاح طلب و مستقل با رویکردها و گرایش‌های مختلف سیاسی به دنبال حفظ نظام و ارزش‌های انقلاب اسلامی، هستند و امیدواریم در انتخابات امسال مجلس شورای اسلامی این رویکرد عملیاتی شود.

میرعطایی افزود: اکنون به حزب ها یارانه تخصیص نمی یابد و رفع این مشکل نیازمند توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

وی ادامه داد: تخصیص یارانه برای بخش‌های مختلف درنظرگرفته شده، اما در بخش احزاب، شخصیت‌ها معتقدند احزاب نیازمند بودجه نیستند.

وی با بیان اینکه توجه ویژه دولت تدبیر و امید و استانداران به احزاب و شکل‌دهی خانه احزاب قابل تقدیر است، ابراز داشت: در استان‌ها همدلی و همکاری واقعی با احزاب وجود دارد.

میرعطایی خاطرنشان کرد: خانه احزاب یک نوع تشکیلات صنفی و آموزش لازمه احزاب در دوره فعلی است و باید این مهم عملیاتی شود.

وی یادآور شد: اکنون در جامعه احزاب جایگاه واقعی خود را در جامعه پیدا نکرده اند و افراد جرات اعلام حزبی بودن خود را ندارند و این رویکرد ریشه در حزب گریزی قبل از انقلاب اسلامی دارد.

بازرس خانه احزاب ایران تصریح کرد: اعضای خانه احزاب سه سال پیاپی درخواست ملاقات با سران قوا دادند، اما هنوز این ملاقات محقق نشد و این در حالی است که صنوف مختلف به ملاقات پذیرفته می شوند.


احزاب مهمترین سد رانت‌ها و فساد هستند

دبیرکل حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی نیز در این نشست گفت: احزاب به عنوان نورافکن جامعه، چشم بینای مردم نیازمند حمایت و توجه مسئولان و دولتمردان است.

علیرضا متانی افزود: احزاب به دلیل نوع کارکردشان از رانت‌ها و فساد جلوگیری می کنند.

وی با بیان اینکه نگاه دولت به احزاب تقویت شود و برگزاری نشست‌ها در سال افزایش یابد، ادامه داد: احزاب دولت ساز هستند و این دیدگاه باید تقویت شود تا جامعه به نقش احزاب پی ببرد.

وی با اشاره به حضور بانوان ورزشکار در مسابقات مختلف با حجاب اسلامی، یادآور شد: بانوان کشور با حفظ اخلاق اسلامی بهترین رویکرد را در عرصه ورزش به جهان نشان دادند و تبلیغات منفی دشمنان را در این مساله خنثی کردند.

دومین مجمع عمومی خانه احزاب استان سمنان به منظور برگزاری انتخابات خانه احزاب و با حضور میرعطایی بازرس خانه احزاب ایران، متانی دبیرکل حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی کشور و کامران زارعیان عضو حزب همبستگی دانش‌آموختگاران ایران برگزار شد.

۳۱ حزب با ۵۱ دفتر فرعی در استان مشغول به فعالیت هستند.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.