سرهنگ موسی بزرگی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: استان سمنان در زمینه ایمن‌سازی برای عابران پیاده عملکرد مطلوب داشته و تمامی پل‌ها نرده گذاری شده است.
وی ادامه داد: 

با هدف ترغیب هر چه بیشتر شهروندان برای استفاده از پل عابر پیاده شهرداری‌ها ملزم به نرده‌گذاری زیر پل‌های عابر شدند تا عابران جز عبور از پل راه دیگری نداشته باشند، اما برای سهولت در بالا رفتن از پل‌ها، مکانیزه کردن آن در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: هوشمندسازی معابر درون‌شهری از طریق نصب دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف، خط کشی گذرگاه‌ها، ایجاد موانع و نصب چراغ هشدار، از جمله اقدام های انجام شده از سوی شورای ترافیک استان برای کاهش تصادف ها است.
بزرگی تصریح کرد: اصلاح نقاط حادثه خیز، ضبط گواهینامه رانندگان پرخطر و دارای ۲ تخلف همزمان از دیگر اقدام های شورای ترافیک است.
وی خاطرنشان کرد: شورای ترافیک فرهنگ سازی در زمینه ترافیک را در اولویت کاری خود قرار داده و کاهش آمار تصادف های درون شهری گویای عملکرد موفق در این زمینه است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان گفت: بیشترین تصادف های درون شهری مربوط به عابران پیاده و موتورسواران می‌شود که ترویج فرهنگ ترافیکی نقشی مهم در کاهش تصادف های جرحی و فوتی درون شهری در استان سمنان دارد.

تصادفات درون شهری منجر به فوت در این استان ۱۸ درصد در چهار ماه ابتدایی سال ۹۸، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.