حسین رشیدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: سال گذشته ۳۵ میلیارد ریال برای تجهیز هنرستان‌های استان سمنان اختصاص یافت که اگر این روند تخصیص اعتباری به مدت پنج سال ادامه یابد، تجهیزات هنرستان‌ها تکمیل و موجب کیفیت بخشی می‌شود.

وی ادامه داد: ۹۸ هنرستان در استان سمنان برای ارائه آموزش های فنی و مهارتی وجود دارد که هر هنرستان دارای پنج کارگاه آموزشی است که تجهیرات مورد نیاز برخی کارگاه‌ها مصرفی است و باید به صورت سالانه تامین شود.

وی با اشاره به اینکه ۳۶ درصد دانش آموزان در کشور در رشته‌های فنی و مهارتی مشغول به تحصیل هستند، یادآور شد: براساس برنامه ششم توسعه کشور، سهم رشته های فنی و مهارتی در آموزش و پرورش باید به ۵۰ درصد برسد و در زمان حاضر استان سمنان در تحقق این برنامه از استان‌های پیشتاز کشور محسوب می‌شود.

رشیدی با بیان اینکه  ۴۷.۳ درصد دانش آموزان استان سمنان در رشته‌های فنی و مهارتی مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: استان سمنان در هدایت دانش آموزان به رشته‌های فنی  ۱۱.۲ درصد از میانگین کشور بالاتر است.

 وی خاطرنشان کرد: استان سمنان در زمان حاضر با کمبود فضای آموزشی در رشته‌های فنی و مهارتی مواجه نیست، اما برای تحقق برنامه چشم انداز و رسیدن به سهم ۵۰ درصدی در آموزش‌های مهارتی نیازمند فضای جدید و بهبود شرایط فضاهای فعلی است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه سوق دادن دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و مهارتی از اولویت‌های آموزش و پرورش است، گفت: دانش آموزان استان برای انتخاب رشته در دوره متوسطه در ۸۴ رشته فنی و مهارتی حق انتخاب دارند.

بیش از هشت هزار معلم در یک هزار و ۱۰۰ مدرسه استان سمنان به ۱۲۰ هزار دانش آموز آموزش می دهند.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.