جعفر آشوری  شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت :‌ با وجود مشکلات اقتصادی اما به دلیل علاقه به این ورزش تاکنون ۲۵۰ میلیون ریال برای ثبت ۶ رکورد هزینه کردم .

وی افزود :‌ بالا رفتن از یکهزارو ۸۶۰ پله برج میلاد با یک پا در ۳۳دقیقه ، پنجه به توپ والیبال و بالا رفتن از پله های برج میلاد در زمان ۲۱ دقیقه ، طناب زنی با یک پا در یک ساعت هفت هزار بار ، طناب زنی با یک پا در یک دقیقه ۲۰۰ بار ، دویدن ۳۰ متر همراه با طناب زدن در ۴ ثانیه از جمله رکوردهای ثبت شده به نام من در گینس است.

آشوری درباره رکورد طی کردن ۱۰۰ متر با طناب زدن نیز توضیح داد: ‌این رکورد در زمان ۱۴ و ۱۰ صدم ثانیه انجام شد ، رکورد اولیه توسط فردی آمریکایی با زمان ۱۶و ۴۰صدم ثانیه بود که روح الله دشمن زیاری این رکورد را با زمان ۱۴ و ۴۳ صدم ثانیه ارتقاء داده بود .

وی ادامه داد :‌ مدارک این رکورد گیری در آبان ماه پارسال توسط رئیس کمیته ثبت رکورد ایران به کمیته گینس ارسال وهفته گذشته مدال این رکوردشکنی تحویل داده شد .

آشوری که دانش آموخته دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود است ،‌ مدال دوی ۱۰۰ متر خود را نیز به این دانشگاه اهدا کرد .

وی در حاشیه مراسمی که به همین مناسبت در دانشگاه آزاد برگزار شد گفت:‌ ‌هدفم از اهدای این مدال  قدردانی از زحمات مربیان و امکاناتی که برای تمرین هفت ماهه در دانشگاه برایم فراهم شده بود .

این ورزشکار شاهرودی علاوه بر ورزش در حوزه علم نیز موفقیت هایی داشته و از وی تاکنون سه اثر تالیفی و ۲۵ مقاله در نشریات داخلی و خارجی به چاپ رسیده است .

سید جواد ضیاء الحق عضو هیات علمی این دانشگاه در مراسم تقدیر از مدال آور شاهرودی گفت :‌ نتیجه همفکری و همسویی چند دانشگاه موجب شد نام شاهرود با ثبت این رکورد جهانی شود.

وی با بیان اینکه با ثبت این رکورد برای چهار دانشجو دیگر این دانشگاه ایجاد انگیزه شده، افزود: این دانشجویان با تلاش فراوان به دنبال ثبت رکورد هستند و این کار موجب شده در بین دانشجویان امید برگردانده شود.

سید احمد ابوالقاسمی فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود نیز گفت: با بسترسازی دانشگاه ، این جوان توانست یک کار فرهنگی – ورزشی انجام دهد.

ابوالقاسمی فر با بیان اینکه این دانشگاه از امکانات ورزشی مناسبی برخوردار است، افزود:‌ باید با ایجاد انگیزه از توانمندی دانشجویان استفاده کرد و موجبات نشاط اجتماعی در جامعه را فراهم نمود.

۱۰۲۳/۶۱۶۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.