حجت الاسلام عباسعلی جیرانی در خطبه های نماز جمعه این هفته دامغان در مصلای امام خمینی (ره) این شهر، گفت: سقوط پهپاد جاسوسی آمریکا، توقیف نفتکش انگلیسی و دیگر اقدام‌های بین المللی ایران، گوشه ای از اقتدار ایران اسلامی است که عزت ظالمان را نشانه گرفته است.
وی ادامه داد: انگلیس به عنوان استعمارگر پیر، به منظور آزادسازی نفتکش خود توسط ایران، عراق را واسطه قرار داده که این امر به خوبی گواه بر عزت بین المللی جمهوری اسلامی ایران است.
جیرانی افزود: عزت امروز ایران، در طول ۴۰ سال اخیر و با رشادت های رزمندگان، خون پاک شهدا، صبر و استقامت مردم همیشه در صحنه به سختی به دست آمده است و باید از آن به خوبی حفظ و حراست کرد.
وی اضافه کرد: بحث مذاکره با مزدوران جهان و کوتاه آمدن در برابر خواسته های آن ها، عزت ایران را لکه‌دار می کند که باید از آن پرهیز کرد.
جیرانی، عید غدیر را روز کامل شدن دین دانست و گفت: عید غدیر عید بزرگ مسلمانان، عید ولایت، افتخار جهان اسلام و روز تکمیل شدن رسالت است.
وی تصریح کرد: مسلمانان باید با لباس پاک و با تطهیر وارد این روز بزرگ شوند و در جهت گسترش فرهنگ علوی، دوستی و برادری تلاش کنند.
جیرانی، به ۳۰ مردادماه، سالروز بزرگداشت علامه مجلسی اشاره کرد و گفت: بحارالأنوار از آثار این عالم برجسته و بزرگترین منبع حدیث است که در ۱۱۰ جلد منتشر شده و انتشار آن، خدمت بزرگی به جهان اسلام بوده است.
امام جمعه موقت دامغان به برخی آداب غلط درباره فریضه‌های دین اسلام اشاره و تصریح کرد: با توجه به آغاز بازگشت حجاج از سرزمین وحی، مردم از انجام قربانی در خیابان ها و محل های شلوغ و پر رفت و آمد پرهیز کنند و این عمل را در نزدیکی جوی های آب روان و یا در مسیرهای تعیین شده انجام دهند.
۹۸۵۶/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.