حجت‌الاسلام والمسلمین علی اصغر فضیلت شامگاه سه‌شنبه در جشن روز خبرنگار در سالن اجتماعات مجتمع شبدیز سمنان افزود: ساماندهی خبرنگاران موجب ارائه خدمات محدود اما به شکل مطلوب به خبرنگاران واقعی می‌شود.
وی ادامه داد: بدون تردید انتظار از رسانه‌های در تراز جمهوری اسلامی به عنوان خادم عرصه اطلاع رسانی، بازگویی هوشمندانه خبر است.
وی یادآور شد: خبرنگاران از انتشار خبرهایی که مضمون امید ستیز، توسعه ستیز و وحدت ستیز دارد پرهیز کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تصریح کرد: الزام توزیع قانون‌مند آگهی در بین رسانه‌ها از سوی دستگاه‌های اجرایی از سوی استانداری پیگیری شود.
وی خاطرنشان کرد: تمکین از قانون در توزیع آگهی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بین رسانه‌ها، موجب ساماندهی آگهی در بین مطبوعات می‌شود.
فضیلت اضافه کرد: عدم تایید سند آگهی چاپ شده در رسانه بدون هماهنگی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط اداره کل امور اقتصاد و دارایی به عنوان سند خلاف قانون، راهی برای تضمین اجرای قانون توزیع آگهی از سوی متولی رسانه است.
وی بیان کرد: اجرای قانون توزیع آگهی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در واقع حفظ حرمت قانون است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توزیع آگهی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بین رسانه‌ها با پیگیری و همیاری جامعه رسانه محقق می‌شود.
عتداد عناوین رسانه‌های چاپی محلی استان سمنان در سال ۱۳۵۷ در استان سمنان هفت نشریه بود که این تعداد در سال گذشته به ۷۹ نشریه افزایش یافت؛ تعداد عناوین رسانه‌های چاپی کشوری در سال ۱۳۵۷ در این استان از سه نشریه به ۷۰ نشریه در سال ۹۷ افزایش یافت.
هیچ رسانه‌ الکترونیکی غیربرخطی در سال ۱۳۵۷ در استان سمنان وجود نداشت و در سال ۹۷ تعداد این نوع رسانه به چهار مورد رسید.
تعداد پایگاه های خبری از یک خبرگزاری در استان سمنان در سال ۱۳۵۷ به فعالیت ۱۴ پایگاه در سال گذشته رسید و تعداد دکه‌های روزنامه فروشی استان سمنان از ۱۵ دکه در ابتدای انقلاب به ۳۲ دکه در سال ۹۷ رسید.
۷۳۴۲/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.