علینقی حیدریان عصر یکشنبه در هفتمین نشست ستاد هماهنگی و اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی استان سمنان در سالن اجتماعات اداره کل منابع طبیعی این استان افزود: اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری نقشی موثر  کنترل سیل و تقویت سفره های آب زیرزمینی دارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از نقاط استان سمنان با سیل خیزی و محدودیت منابع آبی روبرو است، ادامه داد: توسعه عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در استان موجب بهبود وضعیت آبی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون با نگاه ویژه مسئولان کشور به خصوص مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید فضای مناسبی برای اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان داری ایجاد شده و باید از این فرصت بیش از پیش استفاده شود.

حیدریان با اشاره به ضرورت مشارکت مردم در حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی اظهار داشت: در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اعتقاد جدی بر مشارکت مردمی به منظور موفقیت در اجرای طرح وجود دارد.

به گفته وی، موفقیت اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری در عرصه های منابع طبیعی  فقط با حضور فعال مردم میسر ‌می شود چرا که هر کجا  حفاظت و نگهداری از عرصه‌های منابع طبیعی به مردم واگذار شد نتیجه مطلوبی داشت.

حیدریان افزود: فرهنگ‌سازی حفظ منابع‌طبیعی وظیفه همگانی است و تشکل‌های مردمی و جوامع محلی می‌توانند در این خصوص مؤثر باشند و ایفای نقش کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به اینکه توسعه پوشش گیاهی برای حیات انسان و جامعه یک ضرورت است، گفت: منابع طبیعی بستر حیات و توسعه کشور است و استفاده عاقلانه از این منابع منجر به حیات و رفاه مناسب می‌شود.

از ۹.۷ میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد نواحی بیابانی و خشک، ۳۸.۵ درصد مرتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و ۳.۶ درصد جنگل است.

۷۳۴۲/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.