ایرج مصطفوی عصر یکشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: براساس الگوهای پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ای در ۷۲ ساعت آینده، افزایش ابر و در برخی نقاط به ویژه در ارتفاعات و نواحی شمالی مه آلودگی و بارش‌های رگباری گاهی با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به وزش باد شدید در بیشتر نقاط استان سمنان، بیان کرد: خسارت ناشی از وزش باد شدید به ویژه نیمه شرقی و غربی همراه با گرد و خاک در برخی مناطق این استان محتمل است.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته، کمینه دمای هوای مرکز استان ۲۶ و بیشینه دمای آن ۳۸ درجه سانتیگراد بود.

وی اضافه کرد: رضوان با کمینه ‌۱۴ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و حسینان و ایوانکی با حداکثر دمای ۴۱ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین نقاط استان سمنان گزارش شد.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان با اشاره به گزارش وضعیت هوای این استان در ۲۴ ساعت گذشته، اظهار داشت: بیشترین سرعت وزش باد در استان مربوط به شاهرود با ۴۵ کیلومتر بر ساعت بود.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

۹۸۹۱/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.