سرهنگ موسی بزرگی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا به تعداد فوتی‌های امسال و سال گذشته در بازه زمانی ذکر شده اشاره‌ای نکرد و افزود: مشارکت مردمی، همراهی مسئولان و ترویج فرهنگ ترافیکی در بین آحاد جامعه موجب کاهش آمار تصادف‌های درون شهری منجر به فوت در استان سمنان شده است.
وی هم چنین بدون اشاره به آمار ادامه داد: از ابتدای فروردین تا پایان تیرماه امسال تصادف‌های جرحی درون شهری در استان سمنان در مقایسه با سال گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان ابراز داشت: بیشتر حوادث رانندگی درون شهری رخ داده در استان سمنان به دلیل عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم رخ داده است.
وی تصریح کرد : بیشترین آسیب دیدگی و خسارت در تصادفات درون شهری استان سمنان مربوط به کاربران موتورسیکلت و عابران پیاده است.
بزرگی خاطرنشان کرد: بیشترین تصادفات درون شهری منجر به فوت در استان سمنان مربوط به شهرستان شاهرود و کمترین تصادفات جرحی درون‌شهری مربوط به شهرستان‌های سمنان و شاهرود است.

وی یادآور شد: برخورد ویژه با تخلفات حادثه ساز ،احداث پل های عابر پیاده، ایجاد موانع یو در گذرگاه‌ها و پیاده روها به عنوان مانع برای ورود خودروها به محل پیاده روها، از جمله اقدامات انجام شده برای کاهش تصادفات درون شهری در استان سمنان است.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان گفت: ترویج فرهنگ ترافیکی در بین اقشار مختلف جامعه و آموزش به کودکان به عنوان آینده‌سازان کشور در مدرسه‌ها، مهدکودک ها نقشی انکار ناپذیر در کاهش سوانح رانندگی دارد و در این بین رسانه ها موثر در اطلاع رسانی،آگاه سازی و ترویج فرهنگ ترافیکی دارند.
استان سمنان بیش از ۷۰۲ هزار نفر جمعیت دارد.
۷۳۴۲/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.