احسان عباسپور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تعاونی روستایی سمنان با همکاری تعاونی پسته‌کاران، صنف کشاورزی و انجمن پسته‌کاران، طرح خرید پسته از باغداران استان سمنان را در دستور کار دارد.

وی خاطر نشان کرد: خرید پسته به صورت روزانه و توافقی خواهد بود و بر اساس منابع و ظرفیت موجود از باغداران پسته خرید می شود.

مدیر تعاون روستایی استان سمنان ادامه داد: هدف از خرید پسته با همکاری صنف کشاورزی و انجمن پسته‌کاران استان سمنان تعدیل قیمت و تنظیم بازار است.

عباسپور تصریح کرد: اجرای این طرح بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در شهرستان دامغان در دست بررسی است و با همکاری انجمن و اتحادیه‌های مربوط در فصل برداشت از باغداران پسته مرغوب خریداری می شود.

وی اضافه کرد: توجه به فراوری و بسته‌بندی پسته دامغان مورد توجه مسئولان و تعاونی روستایی استان سمنان قرار دارد و با برنامه‌ریزی اصولی می توان برای رونق کسب و کار در این بخش تلاش کرد.

مدیر تعاون روستایی استان سمنان گفت: ورود تعاونی روستایی استان سمنان برای خرید پسته می تواند در بلندمدت به افزایش اعتماد کشاورزان و تعاونی‌ها و گسترش همکاری‌ها برای رونق تولید و راه‌اندازی واحدهای فرآوری پسته بیشتر در استان بینجامد.

شهرستان دامغان حدود ۲۰ هزار هکتار باغ پسته دارد که بیش از ۱۴ هزار هکتار از این باغ‌ها بارده است، ٨۰ درصد پسته تولیدی استان سمنان در دامغان کشت می شود.
شاه پسند ، اکبری ، کله قوچی، احمد آقایی و عباسعلی از مهم‌ترین ارقام پسته تولیدی در شهرستان دامغان است.

۱۰۸ تعاونی و اتحادیه در چهار گروه تولیدی، روستایی، زنان و کشاورزی در استان سمنان فعال است.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.