بهروز اسودی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: حدود ۱۷ هزار نفر در استان سمنان در مدت فعالیت دولت تدبیر و امید با صدور این تعداد پروانه بهره برداری که در واقع سرمایه گذاری تحقق یافته است، مشغول به کار شدند.

وی با اشاره به سهم اشتغالزایی پروانه بهره‌برداری در ۲ بخش صنعتی و معدنی در استان سمنان، بیان کرد: ۹۴۸ پروانه بهره‌برداری در بخش صنعت با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۳۶ هزار میلیارد ریال و ۳۲۵ فقره پروانه بهره برداری معدن با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال در این مدت صادر شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: صدور پروانه بهره برداری صنعتی در دولت تدبیر و امید در استان سمنان اشتغالزایی برای ۱۴ هزار و ۶۰۰ نفر و پروانه بهره‌برداری معدنی اشتغال برای ۲ هزار و ۳۲۰ را فراهم کرد.

وی با اشاره به دستاوردهای دولت تدبیر و امید در بخش صنعت استان سمنان، خاطرنشان کرد: پنج هزار و ۷۶۷ فقره جواز تاسیس با پیش بینی اشتغالزایی ۱۴۱ هزار نفر و ۲۰۹ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صادر شد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان سمنان یادآور شد: در مدت فعالیت دولت تدبیر و امید ۳۰۶ فقره پروانه اکتشاف و ۲۲۱ فقره گواهی کشف در بخش معدن استان سمنان صادر شده است.

سهم اشتغال در بخش صنعت و معدن استان ۷۰۲ هزار نفری سمنان بیش از ۳۸ درصد و تولید ناخالص این بخش حدود ۲۲ درصد است.

۶۰۸ معدن با اشتغالزایی برای بیش از چهار هزار نفر در سمنان فعال است و ۴۰ درصد گچ، ۶۰ درصد نمک، ۹۵ درصد سلستین، ۹۵ درصد زئولیت، ۴۰ درصد سولفات سدیم، ۱۵ درصد زغال سنگ و ۲۰ درصد کرومیت کشور در این استان تولید و سالانه ۲۳ میلیون و ۱۶۷ هزار تن ماده معدنی از این معادن استخراج می‌شود.

۹۸۹۱/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.