محسن مسعودیان راد عصر پنجشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: کمیته امداد استان سمنان متعهد به ایجاد ۸۰۰ فرصت شغلی در کارگروه اشتغال است و تاکنون ۲۳ درصد این تعهد محقق شده است.

وی طرح‌های دامپروری را عمده مشاغل ایجادشده با پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان عنوان و بیان کرد: تسهیلات اشتغالزایی برای ۱۰۰ طرح دامپروری، ۶۶ طرح کشاورزی و ۱۰ طرح کشاورزی و نیز طرح‌هایی در بخش‌های صنعتی، معدنی و صنایع‌دستی پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان ادامه داد: چهار هزار و ۴۵۴ طرح اشتغال تحت نظارت این نهاد پایش و نظارت می‌شود و از ابتدای سال تا پایان تیر ۲ هزار و ۴۵۰ بازدید فنی و تخصصی برای طرح‌های اشتغال مددجویان تحت پوشش کمیته امداد این استان اجرایی شد.

وی به ۱۱۸ طرح اشتغال ایجاد شده در مناطق محروم سمنان در چهار ماه ابتدایی امسال اشاره و خاطر نشان کرد: از این مجموع، ۶۰ طرح برای زنان و ۱۳۱ طرح اشتغال و خودکفایی به مجریان مرد اختصاص یافت.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان یادآور شد: اعتبارات اشتغال کمیته امداد این استان از محل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه کشور، صندوق توسعه ملی و سایر منابع برای اشتغال مددجویان این استان ۹۸۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال در نظر گرفته‌ شد.

بیش از ۳۱ هزار نفر معادل حدود چهار درصد از جمعیت ۷۰۲ هزار نفری استان سمنان زیر پوشش کمیته امداد هستند، از این تعداد هشت هزار و ۶۰۰ خانوار در قالب ۱۲ هزار و ۲۰۰ نفر ماهانه از این نهاد مستمری دریافت می‌کنند.

۹۸۹۱/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.