آیت الله سید محمد شاهچراغی روز چهارشنبه در دیدار با اصحاب رسانه استان سمنان به مناسبت روز خبرنگار در دفتر کارش ابراز داشت: مسئولان تا حدی که قانون اجازه می دهد به خبرنگاران کمک حقوقی و مالی کنند و اگر این طور نباشد جایز نیست.

وی با بیان اینکه کار مجانی و صلواتی فایده ندارد، ادامه داد: کار مجانی دوام و بقا ندارد و ضرورت دارد مسئولان با اتخاذ راهبردهای کارشناسی و کاربردی مشکلات مالی خبرنگاران را حل کنند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان اظهار داشت: خبرنگاران را دوست دارم چرا که با دستمزد اندک کاری عاشقانه و خالصانه انجام می‌دهند.

وی یادآور شد: خبرنگاران برای حل مشکلات و تقویت کمی و کیفی خبرهای تولیدی باید کنارهم باشند و در انجام کارها پشتکار داشته باشند و با مشورت با یکدیگر کار کنند و استبدادی عمل نکنند.

وی با بیان اینکه خبرنگاری با شهامت و شجاعت آمیخته است، گفت: خبرنگاری، اطلاع رسانی و خبررسانی یک امر ضروری برای جامعه است.

آیت الله شاهچراغی با اشاره به فرموده امام صادق(ع)  خطاب به شاگردانش، خاطرنشان کرد: خبرنگاران باید راستگو و درستکار باشند و خبرهای مفید تولید کنند، اکنون برخی خبرها مفید و سازنده نیست.

امام جمعه سمنان خاطرنشان کرد: خبرنگاران در انعکاس خبرها مراقب باشند و خبری که تبعات دارد  و موجب ایجاد تفرقه در جامعه می شود را منتشر نکنند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان تصریح کرد: خبرنگاران در انتشار خبرها از منبع قابل وثوق و مرجع استفاده کنند تا مشکلی ایجاد نشود.

هفدهم مرداد به مناسبت شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف روزخبرنگار نامگذاری شده است.

۷۴۰۸/۷۳۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.