حجت الاسلام و المسلمین علی‌اصغر فضیلت روز چهارشنبه در نشست اصحاب رسانه با آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در دفتر امام جمعه این شهر درآستانه روز خبرنگار اظهار داشت: رسالت رسانه در تراز جمهوری اسلامی حکم می‌کند از انتشار خبرهای توسعه‌ستیز پرهیز شود و رسانه ها به خبرهای بسترساز رشد، توسعه و ترقی جامعه بپردازند.

وی ادامه داد: پرداختن به مطالبات اجتماعی مردم یکی از رسالت‌های مهم عرصه خبرنگاری است و ضرورت دارد خبرنگاران در این زمینه فعال باشند.

وی با بیان اینکه صیانت از صداقت در گفتار مقوله مهمی است که خبرنگاران نباید از آن غافل باشند، ابراز داشت: صیانت از صداقت در گفتار، رسانه را به یک منبع قابل وثوق و مورد اعتماد تبدیل می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: رسانه‌ها در انتشار خبرها، به سه مقوله مهم دقت، سرعت و صحت توجه کنند تا تولید خبر در جامعه موجب تقویت اتحاد و انسجام ملی، خنثی شدن دسیسه های دشمنان و منجر به پیشرفت شود.

در دیدار اصحاب رسانه استان سمنان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان، احمد همتی نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از خبرنگاران و  اهالی رسانه های مکتوب و مجازی استان سمنان حضور داشت.

تعداد عناوین رسانه‌های چاپی محلی استان سمنان در سال ۱۳۵۷ در استان سمنان هفت نشریه بود که این تعداد در سال گذشته به ۷۹ نشریه افزایش یافت؛ تعداد عناوین رسانه‌های چاپی کشوری در سال ۱۳۵۷ در این استان از سه نشریه به ۷۰ نشریه در سال ۹۷ افزایش یافت.

هیچ رسانه‌ الکترونیکی غیربرخطی در سال ۱۳۵۷ در استان سمنان وجود نداشت و در سال ۹۷ تعداد این نوع رسانه به چهار مورد رسید.

تعداد پایگاه های خبری از یک خبرگزاری در استان سمنان در سال ۱۳۵۷ به فعالیت ۱۴ پایگاه در سال گذشته رسید و تعداد دکه‌های روزنامه فروشی استان سمنان از ۱۵ دکه در ابتدای انقلاب به ۳۲ دگه در سال ۹۷ رسید.

هفدهم مرداد به مناسبت شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف روزخبرنگار نامگذاری شده است.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.