نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه سمنان به تمجید از عملکرد جهاددانشگاهی در کشور و استان پرداخت و گفت: تنوع خدمات و برنامه‌های جهاددانشگاهی در استان قابل تقدیر است.

به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه سمنان،  آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی در دیدار با رئیس و کارکنان جهاددانشگاهی استان که به بهانه سی‌ونهمین سالگرد تاسیس این نهاد انقلابی در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد اظهار کرد: برنامه‌های جهاددانشگاهی استان سمنان خداپسند و جوان‌پسند هستند.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی استان برنامه‌های خوبی داشته ادامه داد: تنوع برنامه‌ها و خدمات این نهاد انقلابی از نقاط مثبت این دستگاه علمی و آموزشی است.

عضو خبرگان رهبری از جهاد به عنوان یک کلمه مقدس نام برد و گفت: این واژه در هر جایی هم به کار گرفته شود با خود قداست می‌برد و از همین رو جهاددانشگاهی نیز یک نهاد مقدس است.

وی از آنچه "آدم‌سازی"می‌خواند به عنوان وظیفه ذاتی دانشگاه‌ها نام برد و افزود: علم به تنهایی انسان‌ساز نیست، بسیاری عالمان بزرگی بودند اما عالمان و انسان‌های نافعی نبودند چرا که علم اگرچه وجودش لازم و ضروری است اما علم به تنهایی "آدم‌ساز" نیست

نماینده ولی‌فقیه در استان با اذعان به اینکه باید در کنار علم، به تقو و اخلاق نیز توجه شود اضافه کرد: اگر در کنار علم تقوا و اخلاق نباشد این علم نه برای فرد عالم و نه برای جامعه سودی به همراه نخواهد داشت.

وی با اشاره به تاکیدات ویژه رهبری معظم انقلاب در خصوص مردمی بودن از مدیران جهاددانشگاهی خواست مردمی بودن و توجه به مردم را در سرلوحه کار خود قرار داده و بر اخلاق، تقوا و خدمت به مردم توجه ویژه کنند.

امام‌جمعه سمنان ضمن تاکید بر لزوم پرهیز از مدرک‌گرایی در سیستم آموزشی کشور توصیه کرد: دانشگاه‌ها در کنار تعلیم و تعلم به تبیین مولفه‌های دیگری همچون تقوا، اخلاق، ولایتمداری و مردمداری و...نیز بپردازند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.