جعفر جورابلو روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به فعالیت فصلی کارخانه کنسانتره شاهرود افزود: از ابتدای شروع به کار این کارخانه در اوایل مرداد امسال تاکنون ۵۹۰ تن سیب برای تولید کنسانتره از استان‌های همجوار خریداری شده است.

وی خاطر نشان کرد: به دلیل بارش تگرگ بخشی از سیب خسارت‌دیده باغداران استان در سالجاری خریداری و به کارخانه تحویل داده شده است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی روستایی استان سمنان اضافه کرد: با این میزان محصول ۶۰ تن کنسانتره سیب در این کارخانه تولید می‌شود و قراردادی برای خرید انگور هم امضا شده است.

جورابلو تصریح کرد: براساس این قرارداد سه هزار تن انگور از استان‌های خراسان شمالی ،خراسان رضوی و فارس خریداری شد که از هفته آینده برای تبدیل به کنسانتره انگور به این کارخانه منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: پیش‌ بینی می‌شود با این میزان انگور نیز ۸۵۰ تن کنسانتره در کارخانه توحید شاهرود تولید شود و از باغ‌های شاهرود هم  انگور درجه سه و پادرختی به کارخانه تحویل خواهد شد و اتحادیه نسبت به جذب و تبدیل آن اقدام و وجه آن را به باغداران پرداخت می‌کند.

جورابلو افزود: پس از اتمام برداشت انگور خراسان شمالی، در کمترین زمان ممکن انگور استان فارس نیز به کارخانه کنسانتره شاهرود ارسال می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی روستایی استان سمنان گفت: تاکنون ۳۲ نفر در این کارخانه مشغول به کار هستند که با اجرای طرح توسعه در سال آینده این تعداد تا ۵۰ نفر اشتغال افزایش می‌یابد.

در استان سمنان ۴۵ هزار بهره بردار و ۱۹۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد.
۱۰۸ تعاونی و اتحادیه در چهار گروه تولیدی، روستایی، زنان و کشاورزی در استان سمنان فعال است.

۷۳۳۹/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.