مدیرکل کمیته امداد استان سمنان پیش‌بینی کرد: تعداد دام‌های قربانی امسال در این استان به بیش از دو برابر سال گذشته برسد.

به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه سمنان، محسن مسعودیان راد در جمع خبرنگاران از ایجاد و تعبیه 8 قربانگاه در سطح این استان با هدف جمع‌آوری و توزیع گوشت‌های قربانی خبر داد و اظهار کرد: کمیته امداد استان ساز و کار مناسبی برای توزیع گوشت‌های قربانی در بین نیازمندان طراحی کرده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 700راس دام در قربانگاه‌های این نهاد ذبح شد افزود: امسال برای قربانی حداقل یک‌هزار و چهل راس دام هدف‌گذاری شده اما پیش‌بینی ما این است این تعداد به بیش از 2000 راس برسد.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان خواستار مشارکت همه شهروندان استان در این امر خیر شد و گفت: قرار نیست که هر فرد یک قربانی داشته باشد بلکه افراد می‌توانند با هر مبلغی که مایلند در قربانی‌ها مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته 19 میلیارد تومان دام در عید قربان قربانی شد ادامه داد: پیش بینی ما این است که امسال این رقم حداقل به بیش از دو برابر برسد.

وی از نظارت بهداشتی بر ذبح قربانی‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: ذبح شرعی و بهداشتی دام‌های قربانی از سوی کارشناسان و متخصصین پیگیری می‌شود.

مسعودیان راد از جمع‌آوری 6 میلیارد و 855 میلیون تومان زکات واجب و مستحبی طی چهار ماهه اول سال در استان سمنان خبر داد و گفت: طی این چهار ماهه به اندازه یک سال گذشته زکات در استان جمع‌آوری شده که عملکرد بسیار موفقی است.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های استان در این بخش بسیار بالاست اضافه کرد: این رقم، در مقایسه با ظرفیت‌های استان قابل پذیرش نیست و انتظار می‌رود با تلاش همکاران شاهد افزایش بیش از پیش زکات جمع‌آوری شده در استان باشیم.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.