عباس رستمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تجهیزات شهربازی و زمین بازی در بوستانها مشمول استاندارد اجباری است و سالانه با بررسی‌های فنی در ارتباط با استاندارد بودن این وسایل بازی اقدام می شود.

وی خاطر نشان کرد: عملکرد شهرداری‌ سمنان، شاهرود و دامغان در رفع ایرادهای فنی زمین و تجهیزات شهربازی بوستانها در سال‌های گذشته مطلوب بود، اما برخی از شهرهای استان نسبت به رفع نقص‌های فنی اقدام نکردند.

مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: شهرداری‌ها مسئول رفع نقص زمین و شهربازی بوستان ها هستند و در صورت بروز هرگونه آسیب جسمی به کودکان و نوجوانان استفاده کننده از این وسایل بازی، مدیران شهرداری‌ها بر اساس قانون باید پاسخگو باشند.

رستمی تصریح کرد: برطرف‌نشدن مشکلات فنی باعث مهر و موم شدن تجهیزات شهربازی شهرهای گرمسار، مهدیشهر و شهمیرزاد در سال‌های گذشته شد و تا زمانی که مشکلات فنی برطرف نشود، این طرح‌ها اجازه بهره‌برداری ندارند.

مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: در سال‌های گذشته مکاتبه‌های زیادی با شهرداری‌های سمنان برای رفع ایرادهای فنی زمین و تجهیزات شهربازی بوستانها انجام شد و نظارت و بررسی در این بخش به صورت مستمر ادامه دارد.

در سمنان ۲ شهربازی کوچک یکی در بوستان شقایق و دیگری در بوستان ۱۷ شهریور قرار دارد که مجموع تجهیزات تفریحی هر یک از این ۲ مرکز کمتر از ۱۵ دستگاه است.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.