استاندار سمنان نسبت به هرگونه سهل‌انگاری و کوتاهی در خصوص نصب دوربین‌های نظارتی و پایش تصویری در شهرستان‌های این استان هشدار داد.

به گزارش ایسنا-منطقه سمنان، علیرضا آشناگر در جلسه فنی و تخصصی استقرار و بهره‌برداری از سامانه های هوشمند نظارتی استان سمنان سهل‌انگاری در این حوزه را از مدیران استان غیرقابل پذیرش خواند و اظهار کرد : تکمیل، تجهیز و راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند نظارتی امری ضروری است که بنده نیز در بدو ورود به استان و در جلسه فنی تخصصی استقرار و بهره‌برداری از سامانه‌های هوشمند نظارتی که یکی از نخستین جلساتی بود که در اوایل حضوردر استان سمنان برگزار شد بر تکمیل و راه‌اندازی مراکز مرتبط با این بخش تاکید کردم.

وی با انتقاد از آنچه کوتاهی برخی از مدیران استان در این حوزه می‌خواند تصریح کرد: هیچگونه توجهی از مدیران در این بخش پذیرفته نیست و فرمانداران استان نیز موظفند که به صورت مستقیم به رصد فعالیت‌های مدیران در این حوزه پرداخته و با برگزاری جلسات مستمر با شهرداران و شوراهای شهر، در قامت یک نیروی عملیاتی، زمینه راه‌اندازی و استقرار سامانه هوشمند و پایش تصویری را فراهم کنند.

استاندار سمنان با اشاره به اهمیت موضوع از شهرداران استان خواست در هماهنگی با شورای شهر، به‌منظور ایجاد بستر نظارتی و ترافیکی در شهرها اقدام کنند .

وی با بیان اینکه عدم نصب دوربین‌های نظارتی و عدم اعمال قانون از طریق سامانه‌های هوشمند، یکی از عوامل اصلی تصادفات در داخل شهرها است خاطرنشان کرد: اگر مردم به وجود و استقرار دوربین‌های نظارتی و رصد و اعمال قانون آگاهی داشته باشند، قطعا از آمار تصادفات داخل شهری کاسته خواهد شد .

آشناگر با بیان اینکه سهل‌انگاری و کوتاهی در خصوص نصب دوربین‌های نظارتی و پایش تصویری در شهرستان‌های استان، به هیچ عنوان قابل پذیرش نخواهد بود ادامه داد: مرکز استان باید با توجه به مرکزیت و شان و جایگاه خود مجهز به مرکز پایش تصویری باشد.

وی با بیان اینکه اگر مدیری نتواند در قبال مسئولیت‌های خود پاسخگو باشد، در وظایف ذاتی خود کوتاهی کرده اظهار کرد: چنین مدیری باید صندلی مدیریت خود را ترک کند .

الزام مدیران سمنان به ایجاد مرکز هوشمند پایش تصویری تا 3ماه آینده

استاندار سمنان با بیان اینکه باید ظرف ۳ ماه آینده، یک مرکز هوشمند پایش تصویری و کنترل ترافیک شهری مجهز و به روز در شهرستان سمنان راه‌اندازی شود گفت: مسوولان ذی‌ربط باید عدم اجرای تعهدات شهرداری‌ها و کوتاهی فرمانداران در این خصوص را مطابق قوانین به دبیرخانه شورای امنیت کشور گزارش دهند .

این مقام ارشد اجرایی از شهرداران خواست در اجرای طرح‌های پایش تصویری و سامانه های هوشمند، دسترسی دستگاه‌های امنیتی و فرمانداری‌ها را به این سامانه در نظر بگیرند .

وی بر تقویت سهم اعتبارات بهبود امور عبور و مرور در بودجه شهرداری‌ها تاکید و خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز باید، از سرجمع اعتبارات استان، ‌مبلغی را جهت توسعه و راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند نظارتی در شهرستان‌های استان که دارای طرح مصوب هستند، در نظر بگیرد .

عالی‌ترین مقام اجرایی استان گفت: اعتباراتی که از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند و دوربین‌های نظارتی و ترافیکی اختصاص می‌یابد، باید صرفا برای بهبود امور عبور و مرور و نصب دوربین و ایجاد زیرساخت‌ها هزینه شود لذا به صورت جدی با هرگونه تخطی در این حوزه برخورد قانونی شود.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.