شهید آجودانی ، فرزند قنبر و طیبه، یکم فروردین ۱۳۴۳ در روستای چهارطاق از توابع شهرستان شاهرود استان سمنان در خانواده‌ای دیندار و مومن دیده به جهان گشود.

این شهید والامقام، تحصیلات خود را تا پایان دوره راهنمایی ادامه داد و در حالی که متاهل و صاحب فرزند بود در میدان جنگ برای دفاع از خاک وطن به عنوان سرباز حضور یافت.

شهید آجودانی برای دفاع از وطن در برابر تجاوز بیگانگان اولین بار به عنوان سرباز از طرف ارتش به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد.

این شهید جلیل القدر بعد از مدتی که در جبهه‌های جنگ برای دفاع از خاک میهن اسلامی جانانه جنگید، سرانجام در شانزدهم خرداد ۱۳۶۳ در روستای باوان شهرستان ارومیه در عملیات درگیری با ضد انقلابیون در اثر اصابت گلوله به سر به خیل دوستان شهیدش پیوست. .

پیکر مطهر شهید آجودانی در گلزار شهدای زادگاهش در روستای چهارطاق از توابع شهرستان شاهرود به خاک سپرده شد.

 استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان در موضوع‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده‌های خبری ویژه را با برنامه مشخص در دستور کار خود داده است.

با هدف قدرشناسی از رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان همچنین الگوسازی برای این نسل، خبرگزاری ایرنا به معرفی شهدای استان سمنان در قالب پرونده خبری می‌پردازد.

معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، سلامت و معرفی کتاب، دیگر پرونده‌های خبری خبرگزاری ایرنا استان سمنان است.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.