معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به حجم بالای تصادفات و خصوصا واژگونی‌ها در تصادفات جاده‌ای این استان بر ضرورت احداث استراحتگاه‌های دائمی و موقت و مراکز خدمات رفاهی بیشتر در محورهای سطح استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه سمنان، منوچهر فخری در کمیسیون ایمنی راه‌های استان سمنان اظهار کرد: علت حجم قابل توجهی از تصادفات در راه‌های این استان، خواب‌آلودگی و خستگی است.

رئیس کمیسیون ایمنی راه‌های استان سمنان بر تعبیه راه فرار در نقاط حادثه خیز استان برای جلوگیری و کاهش تصادفات منجر به فوت و جرح تاکید و اظهار کرد: انتظار می‌رود بیشتر به اطلاع‌رسانی، آگاهی بخشی و فرهنگ سازی جهت اختصاص زمان مناسب برای استراحت و رفع خواب آلودگی در سفرها پرداخته شود.

وی ضمن تاکید بر لزوم افزایش ایمنی محورهای ارتباطی در این استان تصریح کرد: محورهای استان از پرترددترین راه‌های کشورند.ضمن آنکه بیش از 600کلیومتر از محور پرتردد تهران مشهد در این استان واقع شده است.

فخری از جلسات کمیسیون ایمنی راه‌ها به‌عنوان جلساتی تخصصی نام برد و گفت: باید در این جلسات به صورت چالشی به بحث و تبادل نظر پرداخته و در نهایت به بررسی کمبودهای موجود در سطح راه‌های استان و ارائه راهکار مناسب و عملی برای افزایش ایمنی محورهای ارتباطی پرداخته شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان، شناسایی نقاط حادثه خیز استان را ضروری خواند و اضافه کرد: باید عوامل موثر در آمار تلفات قابل توجه در برخی محورهای استان شناسایی شود و با توجه به اینکه حجم عمده علت تصادفات در راه‌های استان، خواب‌آلودگی و خستگی است، ارائه راهکارهای مناسب جهت استقرار و احداث استراحتگاه‌های دائمی و موقت و مراکز خدمات رفاهی بیشتر در سطح استان در دستور کار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گیرد‌ .

وی با بیان اینکه سه عامل نیروی انسانی، خودرو و راه، در مسائل ترافیکی و تصادفات دخیل هستند خاطرنشان کرد: بیشترین توان و تلاش در کمیسیون ایمنی راه‌های استان باید صرف افزایش کیفیت راه‌های مواصلاتی ، کاهش نقاط حادثه خیز و همچنین ایمن سازی محورهای ارتباطی استان شود.

به گزارش ایسنای سمنان براساس گزارش‌های پیشین مسوولان استان، سمنان به لحاظ شاخص واژگونی خودرو در رتبه نخست کشور قرار دارد و واژگونی عامل حدود 70 درصد تصادفات رانندگی در جاده‌ای این استان پهناور را تشکیل می‌دهد.

کارشناسان پلیس راه معتقدند،خستگی رانندگان به دلیل طولانی و کویری بودن محورهای ارتباطی استان و یکنواختی محورها از جمله اصلی‌ترین دلایل فراوانی بالای واژگونی‌ها در محورهای پرتردد ششمین استان پهناور کشور است.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.