معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از برداشت ۳ هزار تن انجیر از باغات این استان خبر داد .

به گزارش خبرنگار ایسنا، منطقه سمنان، لطف‌الله رضایی با اشاره به افزایش سطح زیر کشت این محصول اظهار کرد: سطح زیر کشت محصول انجیر با توسعه مناسب در سال‌های اخیر به‌ویژه در شهرستان‌های گرمسار و آرادان با استفاده از ارقام مقاوم و بازار پسند به میزان ۳۰۰ هکتار رسیده است .

وی خاطرنشان کرد: استان سمنان یکی از ۷ استان مهم در تولید انجیر آبی در کشور محسوب می‌شود و مناطق حاشیه کویر استان در شهرستان‌های گرمسار آرادان سمنان سرخه دامغان شاهرود و میامی و همچنین منطقه درجزین شهرستان مهدی‌شهر برای کشت انجیر مستعد است .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: سازگاری با شرایط آب و هوایی و انواع خاک‌های مناطق نیمه گرمسیری استان، نیاز آبی مناسب و مقاومت نسبی به محدودیت‌های کمی و کیفی آب و قابلیت فرآوری محصول از مزایای کشت انجیر در استان سمنان است .

رضایی گفت: عمده محصول انجیر تولیدی استان سمنان به دلیل عدم مصرف کود و سم شیمیایی محصول سالم تلقی شده و این ویژگی می‌تواند برای مصرف‌کنندگان بسیار مهم باشد .

وی با بیان این‌که ارقام متعدد انجیر در استان سمنان کشت می‌شود به برخی از این ارقام اشاره کرد و گفت: ارقام تحت کشت در استان شامل انجیر زرد گرمسار، انجیر سبز سمنان، انجیر سیاه میامی، انجیر بیدانه گرمسار و انجیر سفید بی‌دانه است .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به‌ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی برای فرآوری این محصول گفت: ایجاد بارگاه بهداشتی تولید انجیر خشک و همچنین شکل‌گیری صنایع بسته‌بندی و فرآوری از موضوعات حائز اهمیت بوده که موردحمایت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز است .

گفتنی است : به منظور شناسائی بیشتر پتانسیل های این میوه  ، جشنواره انجیر شهریور ماه سال جاری در سمنان برگزار خواهد شد

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.