علیرضا آشناگر روز چهارشنبه در حاشیه نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری سمنان به خبرنگاران اظهار داشت: تثبیت اشتغال موجود در واحدهای صنعتی و تولیدی استان سمنان در اولویت دستگاه‌های اجرایی قرار دارد و دولت در این شرایط سخت اقتصادی، واحدهای تولیدی را تنها نمی گذارد.

وی خاطر نشان کرد: واحدهایی که در سال‌های گذشته نیمه‌فعال شدند و قابلیت برگشت ۱۰۰ درصدی به چرخه تولید را دارند با حمایت دستگاه‌های اجرایی برای رونق آن‌ها اقدام می‌شود.

استاندار سمنان ادامه داد: تعدادی از واحدهای صنعتی و تولیدی استان سمنان به دلایل مختلف بدهکاری مالیاتی و بیمه‌ای دارند که با برگزاری نشست‌های تخصصی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای رفع مشکلات از این دست واحدها اقدام می‌شود.

آشناگر تصریح کرد: بنگاه‌های اقتصادی استان سمنان با وجود فشارهای اقتصادی با همکاری دستگاه‌های اجرایی از شرایط به نسبت خوبی برخوردار هستند و دولت با تمام وجود در کنار بخش تولید است.

استاندار سمنان گفت: در کنار احیاء و تثبیت اشتغال در بخش صنعت باید اجرای طرح‌های توسعه‌ای و کاهش نرخ بیکاری در استان دنبال شود و مسئولان به دنبال رونق تولید در بخش‌های مختلف اقتصادی سمنان باشند.

در این نشست با تصمیم اعضای کارگروه با معرفی ۱۳ واحد تولیدی دیگر به بانک‌های عامل به منظور دریافت تسهیلات به ارزش ۱۶۶ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۱۲ نفر موافقت شد.

در استان سمنان ۲ هزار و ۲۰ واحد صنعتی وجود دارد و سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد و سهم تولید ناخالص این بخش در استان حدود ۲۲ درصد است.

۷۳۳۹/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.