حسن اکبری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سایت کمیته پارالمپیک آسیا تست دوپینگ ۲ ورزشکار ازبکستانی که در بازی های پاراآسیایی جاکارتا حضور داشتند را مثبت اعلام کرد و بر همین اساس مدال نقره این رقابت‌ها به زهرا برناکی اهدا می‌شود. 
وی اضافه کرد: کامالاخون عبداللهیوا ورزشکار پرش طول در کلاس  T۵۴/۴۶/۴۷ که در این مسابقات به مدال طلا رسیده بود، ۸ اکتبر و پس از گرفته شدن تست دوپینگ به دلیل استفاده از ماده متاسترون با محرومیت مواجه شد.
اکبری ادامه داد: به این ترتیب مدال طلای این رقابت به ورزشکاری از سریلانکا و مدال نقره با رکورد ۴.۵۱ متر به زهرا برناکی از دامغان رسید. 
وی اظهار داشت: کمیته پارالمپیک آسیا، در روز گذشته این خبر را به صورت رسمی بر روی درگاه اینترنتی خود منتشر و آن را تایید کرده است.
سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان دامغان خاطرنشان کرد: زهرا برناکی ملی پوش اهل دامغان است که هم اکنون با تمرینات فشرده و سخت برای مسابقات پیش رو و راهیابی به المپیک ۲۰۲۰ توکیو تلاش می کند. 
برناکی متولد ۱۳۶۹ و عضو تیم ملی دو ومیدانی جانبازان و معلولان کشور است که سال گذشته به عنوان تنها بانوی استان سمنان در بازی‌ های پارا آسیایی ۲۰۱۸ حضور داشت. 
سومین دوره بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا اندونزی، روزهای ۱۴ تا ۲۱ مهر سال گذشته با حضور ۲ هزار و ۸۸۰ ورزشکار از ۴۱ کشور در ۱۸ رشته ورزشی برگزار شد.
ایران با ۲۰۹ ورزشکار در ۱۳ رشته ورزشی در این مسابقات حضور یافت که در پایان با کسب ۵۱ طلا، ۴۲ نقره و ۴۳ برنز موفق به مقام سومی این مسابقات شد.

۷۴۰۸/۹۸۵۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.