معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان از اجرای طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در استان سمنان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، منطقه سمنان، علی منصفی راد با اعلام این خبر گفت: طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار با همکاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی در 24 استان کشور اجرا می شود.

وی افزود: در راستای برنامه ارتقاء مهارت های شغلی زنان و توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی، جهاددانشگاهی به عنوان مجری این طرح نسبت به شناسایی و انتخاب و تعیین زنان سرپرست خانوار واجد شرایط در 24 استان کشور با همکاری مدیران امور زنان و خانواده استانداری ها، سازمان های مردم نهاد بخش خصوصی، فعالین حوزه اشتغال و کارآفرینی اقدام می کند.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان اضافه کرد: طرح ملی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در قالب امضای یک توافق نامه همکاری بین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و رئیس جهاددانشگاهی در کشور آغاز شده است و در استان سمنان نیز با همکاری دفتر امور زنان و خانواده استانداری به عنوان کارفرمای طرح ، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان ناظر طرحو جهاددانشگاهی استان سمنان به عنوان مجری در حال اجرا است.

منصفی راد اظهار داشت: خوداشتغالی زنان سرپرست خانوار و پیشگیری از ورود به چرخه حمایتی، بهبود معیشت و افزایش رفاه زنان سرپرست خانوار، استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای ایجاد اشتغال پایدار و اتصال صاحبان کسب و کار خانگی به بازارهای هدف و بنگاه های پیشرو از جمله اهداف کیفی طرح ملی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در کشور است.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح، برای 6 هزار زن سرپرست خانوار در 24 استان کشور از جمله استان سمنان اشتغال پایدار ایجاد می شود.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان با بیان اینکه طرح ملی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در کشور با تأکید بر استان ها و مناطق خسارت دیده در سیل سالجاری برگزار می شود، خاطرنشان کرد: تعداد زنان سرپرست خانوار زیر 55 سال استان سمنان بالغ بر 11 هزار و 342 نفر است که جهاددانشگاهی به عنوان مجری این طرح نسبت به شناسایی و انتخاب و تعیین زنان سرپرست خانوار واجد شرایط اقدام می کند.

منصفی راد اذعان داشت: بررسی اولویت و پتانسیل منطقه، بررسی و تأیید طرح ها، توانمندسازی متقاضیان، اتصال به بازار، توسعه بازار و شبکه فروش محصولات، حمایت مالی و غیرمالی و پایش، ارزیابی و نظارت بر طرح ها از جمله اقدامات و برنامه زمان بندی این طرح ملی است، همچنین با توجه به الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی، پس از فرآیند توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، در صورت نیاز، جهت اتصال به بازار کار، حمایت های قانونی و مالی از زنان سرپرست خانوار توانمند شده پس از تأیید کارفرما و ناظر طرح به عمل خواهد آمد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.