محمدباقر منوچهری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: واحدهای نانوایی آزادپز برای افزایش کیفیت نان باید در کنار آرد از مکمل‌های مرغوب‌ استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از عوامل کاهش کیفیت نان در برخی نانوایی‌های بهره مند از آرد یارانه ای استان سمنان تغییر نکردن قیمت نان از سال ۱۳۹۳ تاکنون بوده است که این امر به تغییر شغل بسیاری از نانوایان ماهر منجر شده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان ادامه داد: آرد تنها رکن برای پخت نان باکیفیت نیست بلکه باید در کنار آن به آموزش نانوایان ماهر و بامهارت هم اقدام کرد.

منوچهری اضافه کرد: تاکنون بیش از ۷۹ هزار تن گندم از کشاورزان سمنان خریداری شد و برنامه خرید تضمینی گندم تا پایان فصل برداشت در استان ادامه می یابد.

وی تصریح کرد: تاکنون ۸۱ درصد از مطالبه‌ گندم‌کاران استان سمنان معادل یک‌هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال خریداری شد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: ارزش ریالی گندم‌های خریداری شده از گندم‌کاران در استان سمنان امسال یک‌هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال برآورد می شود.

۷۰۰ نانوایی رایانه‌ای و آزادپز در استان سمنان فعال است.

در سال زراعی جاری حدود ۲ میلیون و ۴۰ هزار هکتار گندم آبی و سه میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار گندم دیم و در مجموع پنج میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در استان‌های مختلف کشور زیر کشت گندم رفته است، تولید گندم امسال در استان سمنان ۱۱۵ هزار تن برآورد می شود.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.