حسین دهقان روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه ساخت مسکن یک طرح ملی است، افزود: در کشور ۱۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته می‌شود که سهم استان سمنان از این تعداد ۲ هزار و ۳۳۷ واحد است.

وی ادامه داد: ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی از مجموع تعهد استان برای ساخت مسکن بر عهده راه و شهرسازی و ساخت  یک هزار و ۸۰۰ واحد بر عهده مردم است.

به گفته دهقان، اداره کل راه و شهرسازی واحدهای مسکونی در تعهدش را در زمین‌های دولتی که در اختیار دارد خواهد ساخت.

سمنان بیش از ۲ هزار هکتار بافت فرسوده دارد

 مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان ابراز داشت: مساحت بافت فرسوده و محدوده هدف استان سمنان برای اجرای طرح بازآفرینی شهری ۲ هزار و ۵۲۹ هکتار است.

وی با بیان اینکه استان سمنان دارای هشت شهرستان و ۲۰ شهر است، ادامه داد: ۱۷ شهر استان دارای بافت فرسوده است که در سال های گذشته با اجرای طرح بدنه سازی، نوسازی شبکه های آب و فاضلاب شهری و ساخت بوستان برای احیای بافت های فرسوده در نقاط مختلف شهری استان اقدام شد.

به گفته دهقان، ۶۷۴ هکتار از مساحت بافت فرسوده مربوط به بافت تاریخی،  یک هزار و ۵۰۴ هکتار مربوط به بافت فرسوده و ۳۵۱ هکتار مربوط به سکونتگاه‌های غیررسمی است که در مجموع ۳۲ درصد از جمعیت شهری استان معادل ۱۷۸ هزار نفر در بافت فرسوده سکونت دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان گفت: سال ۹۸ در کنار توجه به رفع مشکلات زیرساختی، رونق ساخت و ساز در بافت فرسوده شهرهای سمنان در اولویت قرار دارد و با همکاری دستگاه های اجرایی استان برای اجرای این طرح تلاش می شود.

براساس آمار اداره کل راه و شهرسازی استان، شهر سمنان ۵۰۰ هکتار، شاهرود ۴۳۰ هکتار، دامغان ۳۸۵ هکتار، گرمسار ۲۲۵ هکتار، شهمیرزاد ۱۴۰ هکتار، مهدیشهر ۱۱۰ هکتار، آرادان ۱۰۰ هکتار، ایوانکی ۹۸ هکتار، مجن ۹۰ هکتار، سرخه ۶۰ هکتار، بسطام ۶۰ هکتار، کلاته‌خیج ۴۰ هکتار، درجزین ۳۵ هکتار، بیارجمند ۲۰ هکتار و امیریه ۱۰ هکتار بافت فرسوده دارند.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.