اشتفان شولتز روز یکشنبه در دیدار با جمعی از فعالان اقتصادی استان سمنان در سالن جلسات اتاق بازرگانی این استان افزود: بار سنگین تحریم‌های ناعادلانه آمریکا علیه ملت ایران بر دوش بخش خصوصی است و فعالان اقتصادی ایران قهرمانان پنهان در دوران تحریم هستند.

وی خاطر نشان کرد: فعالان اقتصادی به عنوان طبقه متوسط و مولد جامعه باید برای توسعه و مولد کردن اقتصاد ایران گام بردارند و با وجود فشارهای خارجی فعالان اقتصادی ایران گام‌های سختی در این مسیر برمی‌دارند.

سفیر اتریش در تهران ادامه داد: برقراری کانال‌های مالی و ارتباط تجاری با کشورهای جهان از حقوق اساسی انسان‌ها است که آمریکا با فشارهای اقتصادی این حق را از مردم ایران سلب کرده است.

شولتز تصریح کرد: اتریش با وجود فشارهای اقتصادی آمریکا درصدد برقراری شبکه و همکاری دوجانبه با ایران است و با ظرفیت‌سازی می توان برای کاهش تاثیر تحریم و اجرای طرح‌های سرمایه گذاری اقدام کرد.

تلاش اتریش برای استقرار مرکز انرژی‌های نو منطقه در تهران

سفیر اتریش در تهران اضافه کرد: اتریش با وجود فشارهای خارجی برای افزایش همکاری‌های علمی و تجاری با ایران آماده است و این کشور برای استقرار مرکز انرژی های نو منطقه در تهران در تلاش است.

وی اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح آن است که ایران مرکز هماهنگ‌ کننده انرژی‌های نو در منطقه شود و در ماه‌های آینده همایش ۲ جانبه گردشگری با مشارکت فعالان این بخش در ایران و اتریش در تهران برگزار می شود.

شولتز تصریح کرد: همچنین فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی ایران در ماه‌های آینده با حضور در کشور اتریش برای افزایش همکاری‌های تجاری رایزنی می‌کنند.

سفیر اتریش در تهران گفت: سفارت اتریش برای اجرای طرح‌های اقتصادی با ایران خود را به تهران محدود نمی کند و با حضور در استان‌های ایران از ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی این کشور اطلاعات کسب می کند.

همکاری دانشگاهی و صنعتی سمنان با اتریش

وی اضافه کرد: در سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای برای همکاری دانشگاه سمنان و یکی از دانشگاه‌های برجسته اتریش منعقد شد و طرفین در بخش تولید و طراحی خودرو با یکدیگر همکاری دارند.

شولتز تصریح کرد: از سوی دیگر اتریش در ارتباط با کمبود آب و کنترل منابع آبی در همه شاخص‌ها تفاهم نامه‌هایی با کشور ایران امضا کرده و در ماه‌های آینده تصفیه خانه فاضلاب شیراز با همکاری اتریش به بهره برداری می رسد.

«اشتفان شولتز» سفیر اتریش در تهران به منظور بررسی و شناخت ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری سمنان در قالب سفر یکروزه به این استان سفره کرده است.

۷۳۳۹/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.