مهدی ابراهیمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ساعت ۲۱ شب گذشته، در پی اطلاع افراد محلی مبنی بر غرق شدن یک جوان در مجموعه سد شهید شاهچراغی، نیروهای آتش نشانی و هلال احمر سریعا به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: با توجه به وجود نیروی غواصی در دامغان، از ساعت های اولیه وقوع حادثه، جستجو برای یافتن این جوان غرق شده از سوی عوامل هلال احمر و آتش نشانی آغاز و همچنان ادامه دارد.

به گفته ابراهیمی، عدم آشنایی به فنون شنا و مدت بالای شنا کردن و احتمال گرفتگی عضلات، عامل اصلی غرق شدن این جوان است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون شنا در سد و رودخانه‌ها بسیار خطرناک است اما برخی از افراد بدون توجه به هشدارها به هنگام شنا در رودخانه‌ها جان خود را از دست می دهند.

مسئول واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دامغان گفت: علیرغم هشدارهای موجود در مجموعه مبنی بر ممنوعیت شنا در سد شهید شاهچراغی دامغان، شاهد حوادث تلخ این چنینی هستیم که جوانان و نوجوانان باید نسبت به هشدارهای اعلام شده در این ارتباط  توجه کنند.

رییس جمعیت هلال احمر دامغان نیز در گفت و گو با ایرنا گفت:فرد غرق شده جوان مجرد ۲۴ ساله و ساکن دامغان است که شامگاه گذشته، به همراه تعدادی از دوستان خود برای شنا کردن به سد شهید شاهچراغی رفته و همراهانش پس از بی اطلاعی از موقعیت دوست خود، این اتفاق را به هلال احمر و آتش نشانی گزارش کردند.

حمیدرضا داوودیان گفت: عملیات جستجو در نیمه شب گذشته به همراه پروژکتورهای قوی توسط نیروهای امدادی انجام شد که متاسفانه پیکری کشف نشده است.

رییس هلال احمر دامغان تصریح کرد: شنا در سد و رودخانه ها بسیار خطرناک است اما برخی از افراد بدون توجه به هشدارها به هنگام شنا در رودخانه ها جان خود را از دست می دهند.

سد خاکی شهید شاهچراغی در ۱۰ کیلومتری شمال دامغان در محور دامغان-ساری قرار دارد.

۹۸۵۶/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.