مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان، از پرداخت 122 میلیارد ریال از طلب سال 98 مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت استان سمنان خبر داد.

دکتر رضا ممتحن در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه سمنان با اعلام این خبر اظهار کرد: با تلاش سازمان بیمه سلامت روند پرداختی‌های این بیمه به شرایط مطلوبی رسیده است.

وی از پرداخت طلب دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان تا خردادماه 98 خبر داد و افزود: بدهی بیمه سلامت به پزشکان طرف قرارداد استان نیز تا پایان فروردین‌ماه، داروخانه‌ها تا خردادماه امسال و 70 درصد ماه خرداد نیز پرداخت شده است. همچنین طلب مراکز سطح یک روستایی استان نیز تا اردیبهشت‌ماه پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان، ادامه داد: جمع کل پرداختی امسال بیمه سلامت به مراکز طرف قرارداد در استان سمنان بالغ بر 122میلیارد ریال بوده است.

وی از صدور دفترچه برای حدود یک‌هزار و 200 مددجوی کمیته امداد استان در سال جاری خبر داد و گفت: این حدود 1200 مددجو در سه ماهه اول امسال 851 مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد داشتند.

ممتحن، کل هزینه پرداختی برای این 851 مراجعه را 61 میلیون تومان برشمرد و گفت: از این 851 مراجعه تنها هشت مورد منجر به بستری شدن شده اما با این حال 40 میلیون از 61 میلیون پرداختی ما مربوط به این هشت نفر بوده و این نشان می‌دهد که عمده هزینه‌ها مربوط به بخش بستری است

وی با اشاره به بالا بودن هزینه‌های بستری ادامه داد: 90 درصد هزینه‌های بستری توسط بیمه سلامت تامین می شود و همین سبب می‌شود که بیماران بار کمتری را در بیماری‌ها به دوش بکشند.

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان با بیان اینکه مددجویان کمیته امداد، بهزیستی، بیماران خاص و صعب‌العلاج و مجهول‌الهویه‌ها هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند اضافه کرد: 90 درصد هزینه‌های این چند گروه را بیمه سلامت و 10 درصد باقی‌مانده نیز توسط نهادهای مرتبط همچون کمیته امداد، بهزیستی و... تقبل می‌کنند و لذا هزینه درمان این افراد که عمدتا از اقشار ضعیف جامعه هستند کاملا رایگان خواهد بود.

دکتر ممتحن با اشاره به اجرای طرح نسخه‌نویسی رایگان در استان گفت: این طرح از قبل در گرمسار آغاز شده بود و اخیرا اجرای این طرح ملی به شهرستان دامغان هم تسری یافت و در حال حاضر در این دو شهرستان استان نسخه‌نویسی‌ها الکترونیکی است و کاغذ از فرآیند آن حذف شده است.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.