حسن غلامرضایی پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال بیمه شدگان تأمین اجتماعی هفت درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه پنج هزار و۲۸۴ بیمه شده اصلی از مزایای بیمه بهره مند هستند، تصریح کرد: این تعداد شامل بیمه شدگان اجباری، مشاغل آزاد و اختیاری، کارگران ساختمانی، صنایع دستی بوده و بخشی هم از مزایای بیمه بیکاری  برخوردارند.

رئیس تأمین اجتماعی شعبه میامی اظهار داشت: هم‌اکنون ۷۹۰ مستمری‌بگیر شامل افراد بیکار شده از کار، بازنشسته و یا ازکار افتاده، ماهانه متناسب با بیمه خود حقوق دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه یکهزارو ۱۷۱ کارگاه فعال درشهرستان میامی وجود دارد،تصریح کرد: بیشترین کارگاه‌هایی که از مزایای بیمه بهره مند می‌شوند دربخش کشاورزی فعالیت می کنند.

  غلامرضایی افزود: بیمه تأمین اجتماعی یکی از سازمان‌های بیمه‌گر است که در کنار بیمه سلامت به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زنان خانه دار و حتی بانوان مجرد هم می‌توانند از مزایای بیمه بهره مند شوند، گفت: برای استفاده از خدمات بیمه تأمین اجتماعی ، زنان خانه دار می‌توانند با مراجعه به شعبه‌های سازمان به صورت خود اظهاری،  قرارداد بسته و با پرداخت حق بیمه مقرر ، از تعهدات قانونی سازمان تأمین اجتماعی در زمینه‌های درمان، از کار افتادگی و بازنشستگی بهره مند شوند.

رئیس بیمه تأمین اجتماعی میامی با بیان اینکه بیشتر زنان خانه دار اطلاعات کافی از اجرای این طرح ندارند، تصریح کرد: نبود اطلاع رسانی‌های مناسب موجب شده که این قشر آگاهی لازم را در این زمینه نداشته باشند ،اطلاع  رسانی رسانه‌ها در این زمینه ضروری است.

  شهرستان میامی با بیش از ۴۰ هزار تن جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.

۷۳۵۷/۶۱۶۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.