معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان از ثبت بیش از 560 مورد شکایت مردمی در خصوص تخلفات واحدهای صنفی طی سه ماهه گذشته سالجاری و ارسال آن به ستادهای خبری سازمان صنعت ، معدن و تجارت این استان خبر داد .

به گزارش ایسنا-منطقه سمنان،مهدی یحیایی با اعلام این خبر اظهار کرد: در سه ماهه ابتدایی سالجاری ، 567 مورد شکایت مردمی درخصوص کالا وخدمات از طریق ستادهای خبری مستقر در سازمان صنعت،معدن وتجارت و نیز ادارات و نمایندگی های شهرستانهای تابعه اخذ شده است که 509 فقره مربوط به کالا و 58 فقره مربوط به خدمات بوده است .

وی اضافه کرد: با بررسی‌ها و بازرسی‌های انجام شده ، صد در صد گزارش‌های واصله و گزارش متخلف ، قابل پیگیری تشخیص داده شد که از این تعداد ، 398 مورد گزارش به صورت تلفنی ، 16 گزارش حضوری و 155 گزارش نیز به صورت کتبی ارسال شده است .

معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان همچنین اذعان کرد: از مجموع این شکایات دریافتی ، تعداد 363 تخلف صنفی شناسایی شد که 64 درصد کل شکایات را شامل می شود ، که جهت بررسی و سیر مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است .

وی با بیان اینکه گرانفروشی و تقلب از بیشترین موارد تخلف در شکایات مردمی است ، خاطرنشان کرد: بیشترین گزارشات و شکایات واصله در حوزه کالا مربوط به مواد پروتئینی و مواد غذایی بوده و در حوزه خدمات بیشترین شکایت از رستوران های غذاخوری ، تعمیرگاهها ، نصب و راه اندازی آسانسور و کابین سازی می باشد .

معاون سازمان صمت استان سمنان اذعان کرد: از مجموع شکایات خصوصی طی این مدت ، 84 فقره با برآورد ارزش ریالی بیش از دو میلیارد ریال در کارگروه های شهرستانی رسیدگی و منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان گردیده است .

یحیایی یادآور شد: هم استانی ها می توانند شکایات و گزارشات خود را اعم از گرانفروشی، کم فروشی ، عدم درج قیمت ، عدم صدور صورت حساب ، عرضه و فروش کالای قاچاق به شماره 124 سامانه ستاد خبری سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند .

 

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.