استاندار سمنان انتقال آب به استان سمنان را ضروری دانست و گفت: تداوم توسعه در این استان صنعتی منوط به تامین منابع آبی است.

به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه سمنان، علیرضا آشناگر در دیدار با اعضای بنیاد مردمی همیاری و توسعه آموزش عالی شهرستان سمنان با اشاره به تصویب طرح ملی انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی اظهار کرد: استان سمنان برای تداوم پیشرفت و توسعه چاره‌ای جز بهره‌مندی از منابع آبی نامتعارف ندارد .

وی با بیان اینکه تامین اعتبار طرح انتقال آب از خزر به فلات مرکزی از محل اعتبارات غیر دولتی است خاطرنشان کرد: اجرایی شدن این طرح بزرگ ملی بر مبنای هزینه‌های امروز به 14 هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

وی با اشاره به نقش و جایگاه استان سمنان در توسعه اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: نقش اقتصاد استان در ارتقاء سطح اقتصاد ملی نقش مهم و قابل توجهی است از همین رو باید همگی بکوشیم تا شتاب استان به سوی توسعه و پیشرفت را بیشتر کنیم.

استاندار سمنان از کمبود آب به عنوان مهمترین مانع و محدودیت استان در مسیر توسعه نام برد و گفت: تثبیت جمعیت استان منوط به تامین منابع آبی جدید است. ضمن اینکه تداوم اشتغال‌زایی و ایفای نقش استان در تامین بخشی از اشتغال کشور مستلزم اجرایی شدن طرح انتقال آب خزر به فلات مرکزی است.

وی از تلاش برای اجرای این طرح خبر داد و افزود:  پس از تصویب طرح انتقال آب در مجلس شورای اسلامی جلسات مختلفی با مسئولان کشوری به انجام رسیده و در حال حاضر در حال تدوین طرح تامین منابع مالی اجرای این طرح هستیم

آشناگر از صنایع ، معادن و شهرک‌های صنعتی استان به عنوان منابع استان جهت پیش خرید آب انتقالی از خزر به فلات مرکزی یاد کرد و افزود: پروژه انتقال آب از خزر به فلات مرکزی متعلق به همه استان است و همانگونه که در تفاهم نامه نیز ذکر شده، تمام شهرستان‌های استان از آن منتفع می‌شوند.

وی بر ضرورت توجه به وحدت و همبستگی بیشتر در استان تاکید و خاطرنشان کرد: استان سمنان یک‌پیکره واحد است و برای توسعه آن نیز باید نگاه همه‌جانبه داشته باشیم .

این مقام ارشد اجرایی از شوراهای توسعه و بنیادهای مردمی به عنوان یکی از نقاط قوت این استان نام برد و ادامه داد: وجود شوراهای توسعه و بنیادهای مردمی در استان و فعالیت آنها در شهرستان‌های مختلف استان یک فرصت است.

وی از وجود این شوراها به عنوان یک محرک برای مدیران استان نام برد و گفت: فعالیت شوراهای مردمی در سطح استان نشان دهنده دغدغه و علاقمندی مردم استان به توسعه و پیشرفت استان است و همین می‌تواند محرک خوبی برای مدیران استان نیز باشد.

  آشناگر در ادامه با اشاره به فعالیت‌های مدیریت شهری از شورای شهر و شهرداری سمنان خواست برای زیبا سازی فضای کلی و اصلاح مبلمان شهری مرکز استان تلاش بیشتری کند .

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان تاکید کرد: مسئولان و مدیران استان توجه کنند که من بعد تا پروژه ای به‌صورت ۱۰۰ درصد تکمیل نشده باشد، حق افتتاح آن را ندارند .

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.