استاندار سمنان گفت: تا کنون با کمک های دفتر مقام معظم رهبری و دولت، بالغ بر ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار جهت ساخت باغ موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، منطقه سمنان، علیرضا آشناگر در جلسه بررسی مسائل باغ موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان که با حضور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کشور برگزار شد، افزود :   چیزی حدود ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار تا پایان سال ۹۷ با عنایت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و توسط ایشان و همچنین بخشی نیز توسط دولت دولت تدبیر و امید به این باغ موزه اختصاص یافته است .

وی ادامه داد: در سفر ریاست محترم‌ جمهور به استان نیز برای تکمیل و بهره برداری این باغ موزه و مرکز فرهنگی، بالغ بر ۶۰ میلیارد اختصاص یافت که جمعاً تا امروز 340 میلیارد ریال اختصاص پیدا کرده است.

استاندار سمنان اظهار داشت: باغ موزه ای که در استان سمنان طراحی شده، هم در زمینه طراحی بسیار خوب و زیبا اقدام شده و هم مجموعه ای فاخر است که دستگاه های فرهنگی ما نیز می توانند از این فضا استفاده کنند .

آشناگر ادامه داد: می توانیم امیدوار باشیم با توجه به موقعیت یابی خوبی که انجام شده و همچنین تردد حجم وسیعی از مسافران، با ماندگار کردن بخش کوچکی از آنها در استان، بتوانیم ارزشها و تاریخ استان سمنان در دوران دفاع مقدس را نشر دهیم، انشالله با تکمیل این مرکز ضمن بزرگداشت حماسه های جوانان این مرز و بوم، یک پکیج فرهنگی-دفاعی فاخر در استان داشته باشیم .

وی اضافه کرد: این مجموعه هیچ تعلق سیاسی نخواهد داشت، چرا که جنگ، حماسه و وقایعی که در دوران دفاع مقدس رخ داد، متعلق به هیج جریان سیاسی نبود و در واقع می توان گفت متعلق به آحاد ملت شریف ایران اسلامی است .

استاندار سمنان اذعان داشت: ما وارث یک دوره طلایی در تاریخ معاصر خود هستیم و آن هم دوران طلایی دفاع مقدس است که جوانان ما در این ۸ سال، به تعبیر حضرت امام(ره) در مقابل همه کفر ایستادند، لحظه لحظه این ایام، هم دارای خاطرات بسیار زیبا و هم حماسه و غرور و البته به طور طبیعی جنگ و دوران سخت دفاع است .

آشناگر ادامه داد: انتقال فضای دوران دفاع مقدس به نسل جوان با تمام خاطرات، سختی ها و ارزشها و همچنین رشادت و از خود گذشتگی هایی که انجام شد تا از کیان سرزمین اسلامی و نوامیس جامعه پاسداری شود، نیاز امروز جامعه و بسیار ضروری است .

وی با بیان اینکه متأسفانه جوانان ما نسبت به فضای دوران دفاع مقدس ناآشنا هستند، افزود: در زمانیکه حجم گسترده ای از عملیات روانی از سوی دشمنان در حال انجام است تا این دوره طلایی را کمرنگ کنند، طراحی این باغ موزه ها اقدامی فاخر، حیاتی، ضروری و ارزشمند است .

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.