‌علی اصغر محمدی پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال 385 هکتار کلزا بصورت آبی ،216 هکتار بصورت پاییزه دیم و 218 هکتار هم به شکل دیم بهاره کشت شده که نسبت به پارسال حدود 120 هکتار افزایش سطح داشته است.
وی با اشاره به جاری شدن سیلاب و بارش شدید برف در آغاز سال نو ادامه داد: اوایل اردیبهشت امسال شرایط بد آب و هوایی موجب شد 85 هکتار ازمزارع کشت آبی و 94 هکتار کشت دیم خسارت دید
محمدی گفت: میزان سرمازدگی، بدسبزی و مشکلات ناشی از هجوم پرندگان متغیر می‌باشد و بطور قطعی امکان انعکاس خسارت بویژه کشت دیم بهاره وپائیزه وجود ندارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی با اشاره به اینکه 2 مرکز خرید کلزا پیش بینی شده است، گفت: هر کیلو کلزا دربخش مرکزی وکالپوش با نرخ تضمینی اعلام شده بیش از 32 هزارریال ازکشاورزان خریداری می‌شود.
وی گفت: امسال پیش بینی می‌شود 600 تن محصول کلزا از سطح 820 هکتار کشتزارهای این محصول در این شهرستان برداشت شود.
محمدی تصریح کرد: کشت کلزا در این شهرستان شهریورماه هر سال انجام می‌شود و برداشت آن نیز در خرداد صورت می‌گیرد.
به گزارش ایرنا،کلزا (Brassica napus) یکی از گیاهان دانه روغنی مهم در مناطق معتدل و دارای طیف وسیعی از سازگاری اقلیمی است.
از دانه کلزا برای تهیه روغن و از کنجاله آن نیز برای تغذیه دام استفاده می‌شود.
کلزا به عنوان یک محصول راهبردی برای تضمین امنیت غذایی است که نظارت در زمان داشت، برداشت، مدیریت آفات و بیماری های این محصول اهمیت زیادی دارد.
شهرستان میامی 69 هزار و 755 هکتار زمین کشاورزی و باغی بوده و هر سال 35 هزار هکتار زیر کشت انواع محصولات دیم وآبی می رود.
سطح باغ های این شهرستان سه هزار و 582 هکتار بوده و انواع محصولات باغی مانند پسته، زردآلو، سیب، انگور و دیگرمحصولات تولید می‌شود.
شهرستان میامی با بیش از 40 هزارتن جمعیت، بزرگترین تولیدکننده انواع محصولات کشاورزی و باغی استان سمنان می‌باشد.
7357/‏6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.