به گزارش ایرنا، فاطمه سعیدی عصر چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی شهرستان سرخه ابراز داشت : کشت گیاهان کم آب بر یکی از سیاست های مهم دولت و استان سمنان برای حفظ و پایداری منابع آبی است و گیاه خارشتر یکی از بهترین گزینه ها برای کشت در شرایط کنونی است.
وی با بیان این که یکی از فوائد مهم گیاه خارشتر تأمین علوفه مورد نیاز برای دام سبک است، افزود: ترکیبات موجود در این گیاه به راحتی توسط دام قابل هضم است و در نهایت شیر و گوشت تولیدی از این دام ها دارای ارزش غذایی بالاتر است.
سعیدی، برگزاری دوره های آموزشی به منظور آموزش و انتقال مهارت های کشاورزی و آشنایی بهره برداران به نحوه کشت و بهره برداری از این گیاه را از مهمترین اقدامات در دستور کار برای توسعه کشت گیاه خارشتر در شهرستان سرخه مطرح کرد.
وی گفت: گیاه خارشتر جزء گیاهان دارویی نیز محسوب می شود و یکی دیگر از جنبه های استفاده و بهره برداری از این گیاه در صنعت تولید عرقیجات است و از برنامه های اداره جهاد کشاورزی شهرستان سرخه آموزش این مساله به بهره برداران است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه، بر ضرورت توانمندسازی زنان روستایی اشاره و خاطرنشان کرد: آموزش کاشت خارشتر به زنان روستایی می تواند علاوه برکمک به وضعیت معیشت روستائیان زمینه ای برای جلوگیری از مهاجرت آنها به شهرها باشد.
به گزارش ایرنا، شهرستان بیش از 15 هزار نفری سرخه در 170 کیلومتری شرق تهران و 20 کیلومتر شهرستان سمنان قرار دارد.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.