ایرج مصطفوی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی، با تشدید فعالیت سامانه بارشی امروز سی و یکم اردیبهشت تا پنجشنبه در سراسر استان سمنان به ویژه ارتفاعات شمالی، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید و در نقاط مستعد احتمال تگرگ پیش بینی می شود.
وی بیان کرد: دمای هوای استان سمنان تا 72 ساعت آینده بین چهار تا 6 درجه سانتیگراد کاهش نسبی دارد.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان توصیه کرد: با توجه به شرایط فصلی و رگباری بودن بارش ها، احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب، و سیلابی شدن مسیل ها در برخی نقاط این استان و نیز وزش باد شدید، رعد و برق، احتمال صاعقه و تگرگ تمهیدات لازم صورت گیرد.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان ادامه داد: در 24 ساعت گذشته، کمینه دمای هوای شهر سمنان 20 و بیشینه دمای آن 32 درجه سانتیگراد بود.
مصطفوی اضافه کرد: فولادمحله با کمینه 10 درجه سانتیگراد سردترین و احمدآباد با حداکثر دمای 36 درجه سانتیگراد، گرم ترین نقاط استان سمنان گزارش شد.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان با اشاره به گزارش وضعیت هوای این استان در 24 ساعت گذشته، اظهار داشت: بیشترین سرعت وزش باد در استان مربوط به شهمیرزاد با 76 کیلومتر بر ساعت بود.
به گزارش ایرنا، سامانه هواگوی 134 آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای 9 ایستگاه سینوپتیک، 15 ایستگاه اقلیم شناسی و 50 ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.