حسن روحانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 400 واحد صنفی بدون پروانه کسب در طرح های بازرسی اتحادیه اصناف در این شهرستان شناسایی شد.
رئیس اتاق اصناف شهرستان دامغان ادامه داد: از ابتدای سال 98 تا کنون 15 واحد صنفی فاقد پروانه کسب در این شهرستان پس از تذکرهای لازم و در مدت زمان تعیین شده موفق به اخذ پروانه کسب نشدند که این واحدها از سوی اتاق اصناف پلمب شد.
روحانی تصریح کرد: سال گذشته نیز 170 واحد صنفی به علت نداشتن پروانه کسب پلمب شد.
وی به نظارت اتحادیه های اتاق اصناف با گشت های بازرسی دوره ای اشاره کرد و گفت: بازرسان اصناف به صورت میانگین در هر هفته 70 الی 80 بازرسی از واحدهای صنفی انجام می دهند که در این بازرسی ها، واحدهای متخلف شناسایی و مشکلات آن ها بررسی می شود.
روحانی اضافه کرد: امسال از 500 واحد صنفی بازرسی شده 32 مورد متخلف اقتصادی شناسایی شد که به 58 میلیون و 600 هزار ریال جریمه محکوم شدند.
وی خاطر نشان کرد: فروش اقلام غیرمجاز، گران فروشی، کم فروشی، نداشتن برچسب قیمت، صادر نکردن فاکتور برای مشتریان و تقلب در فروش، مهمترین جرایم این واحدها بود.
رئیس اتاق اصناف دامغان تصریح کرد: دوره آموزشی در خصوص کالاهای قاچاق، مکاسب اخلاق اسلامی و قانون نظام صنفی در طول سال برای بازاریان و اصناف این شهرستان برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، 115 اتحادیه تولیدی و توزیعی در شهرستان دامغان فعالیت می کنند، این شهرستان در فاصله 115 کیلومتری شرق مرکز استان سمنان و بیش از 94 هزار نفر جمعیت دارد.
9856/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.