آیت الله سید محمد شاهچراغی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مسئولان دستگاه های اجرایی با حضور در کارخانه های سراسر استان و با شناسایی مشکلات و موانع تولید برای جلوگیری از تعطیلی این واحدها اقدام کنند.
وی خاطر نشان کرد: فشارهای استکبار جهانی بخش صنعت و تولید کشور را نشانه گرفته که با هم افزایی و وحدت مسئولان برای توسعه روزافزون اقتصادی با وجود تحریم باید اقدام شود.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان ادامه داد: مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان سمنان به دلیل تحریم ها افزایش یافته و دولت برای ایجاد اشتغال پایدار و گره گشایی از مشکلات این واحدها پیشقدم شود.
آیت الله شاهچراغی اضافه کرد: دولت هر سال برای کاهش آمار بیکاری تعهد شغلی برای استان های کشور در نظر می گیرد که مسئولان با برنامه ریزی و تلاش برای انجام و تحقق این تعهدها در سمنان اقدام کنند.
وی با بیان اینکه تعطیلی واحدهای صنعتی و بیکاری کارگران باعث ایجاد بزهکاری های اجتماعی و فحشا در جامعه می شود، گفت: دولت با تمام امکانات و قدرت برای سرپا نگه اشتن واحدهای تولیدی کشور اقدام کند.
آیت الله شاهچراغی تصریح کرد: حمایت از صنعتگران و بخش خصوصی برای اجرای طرح های سرمایه گذاری در استان تقویت شود و با حمایت از فعالان اقتصادی می توان معضل بیکاری در سمنان را ریشه کن کرد.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: در زمان فشارهای اقتصادی اتخاذ رویکردهای جناحی معنا ندارد و مسئولان با وحدت و همدلی برای توسعه کشور در تلاش باشند.
به گزارش ایرنا، سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد، در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص این استان با رقمی حدود 18.2 درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.