به گزارش ایرنا، مسعود نصیری زرندی روز دوشنبه در نشست کارگروه آموزش و پژوهش در سالن غدیر استانداری سمنان افزود: یکی از ضعف های اساسی در آموزش دانشجویان تدریس نظری است که استادان دانشگاه برای توسعه اقتصادی استان این نگرش ها را کنار بگذارند.
وی خاطر نشان کرد: پایان نامه ها و پژوهش های دانشجویان و استادان دانشگاه باید به سمت رویکردهای عملی باشد و مطالعه های علمی دانش آموختگان در سال های متوالی برای بنگاه های اقتصادی و صنعتی استان کارایی داشته باشد.
رئیس دانشگاه سمنان گفت: اجرای طرح های پژوهشی و عملی در راستای رونق تولید و شکوفایی بخش صنعت از برنامه های مهم دانشگاه های کشور برای سالجاری است.
نصیری زرندی اضافه کرد: دانشگاه و صنعت برای توسعه کشور مکمل یکدیگر هستند که باید از این 2 بازوی توانمند به صورت یکسان برای رونق کسب و کار بهره برد.
وی اضافه کرد: با توجه به افزایش فشارهای خارجی، دانشگاه ها ظرفیت بسیار بالایی برای توسعه اقتصادی و بومی سازی ماشین آلات خط تولید در بخش صنعت دارند.
نصیری زرندی تصریح کرد: استادان دانشگاه سمنان بر اساس برنامه ریزی انجام شده موظف به انجام تحقیقات میدانی برای تحقق رونق تولید و همکاری گسترده با بخش صنعت استان هستند.
وی تصریح کرد: راه اندازی دفتر اتاق مساله برای همکاری بیشتر صنعت و دانشگاه مسیر توسعه اقتصادی استان را هموارتر می کند و صنعتگران از این ظرفیت مهم برای توسعه کسب و کار بهره ببرند.
رئیس دانشگاه سمنان گفت: افزایش پژوهش های علمی می تواند ایران را در بخش های مختلف اقتصادی خودکفا کند و صنعتگران برای بهره وری بیشتر در تولید کالا به دانشگاهیان اعتماد کنند.
به گزارش ایرنا، در استان سمنان 2 هزار و 20 واحد صنعتی و 50 دانشگاه، مرکز پژوهشی و موسسه عالی وجود دارد.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.