حمید رضا کشاورزیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: تسهیلات پرداختی به متقاضیان ایجاد اشتغال در زمینه کشاورزی، دامپروری، طیور، پرورش زالو و مشاغل خانگی بود.
رئیس کمیته امداد شهرستان دامغان ادامه داد: سال 97 از بین 204 درخواست در زمینه تسهیلات اشتغال روستایی به 42 مورد تسهیلات با اعتبار 13 میلیارد و 960 میلیون ریال پرداخت شد.
کشاورزیان تصریح کرد: بازپرداخت تسهیلات اشتغال روستایی با کارمزد 6 درصد و 60 ماهه است که در زمینه های کشاورزی، پرورش ماهی و قارچ، زنبورداری، پرورش مرغ خانگی و نجاری به متقاضیان تخصیص یافت.
وی به اعطای تسهیلات در زمینه تبصره 16 بانکی اشاره کرد و گفت: در این زمینه، از بین 150 درخواست به 101 نفر به ارزش 19 میلیارد و 200 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد.
کشاورزیان اضافه کرد: دامداری، کشاورزی، خرید خودرو و مغازه داری از جمله حوزه های اعطای وام از طریق تبصره 16 بانکی کمیته امداد با سود چهار درصد است.
وی اظهار داشت: سال گذشته در زمینه خرید تراکتور، ایجاد گلخانه، کارگاه خیاطی، آرایشگری و دامداری، با معرفی کمیته امداد از طریق طرح هم افزایی بانک مهر، از 12 درخواست، تعداد 6 وام به ارزش یک میلیارد و 600 میلیون ریال به صورت چهار درصد به متقاضیان پرداخت شد.
کشاورزیان به ارائه تسهیلات امداد از طریق صندوق اشتغال به افراد تحت پوشش اشاره کرد و افزود: تمام درخواست کنندگان این طرح، به تعداد 41 نفر در سال گذشته پنج میلیارد و 885 میلیون ریال تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی و صنعت با سود 2 درصد دریافت کردند.
وی خاطر نشان کرد: مهمترین اولویت پرداخت تسهیلات، رسیدگی به درخواست مددجویان کمیته امداد و کمک به اجرایی شدن طرح های اشتغال زا در شهرها و روستاها است.
رئیس کمیته امداد شهرستان دامغان به بازپرداخت 60 ماهه تسهیلات اشاره کرد و گفت: در زمینه ارائه تسهیلات به متقاضیان طی سال گذشته، برای حدود 200 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شد.
شهرستان دامغان در فاصله 115 کیلومتری شرق مرکز استان سمنان و بیش از 94 هزار نفر جمعیت دارد.
9856/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.