فرشاد زادخور عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با تسهیل روند جا به جایی کالا، سمنان با برخورداری از واحدهای صنعتی و معدنی قابل توجه ظرفیت توسعه اقتصادی روزافزون را دارد.
وی خاطر نشان کرد: یکی از ظرفیت های مغفول برای توسعه سمنان حمل بار از طریق ریل قطار است که با تلاش دولت و اداره کل راه آهن شمال شرق(1) درصدد شکوفایی این بخش از اقتصاد استان هستیم.
مدیرکل راه آهن شمال شرق (1) ادامه داد: رایزنی هایی با شرکت های خصوصی برای ارسال کالا از طریق خطوط ریلی به نقاط مختلف کشور انجام شد و برای اجرای این برنامه ها برنامه ریزی هایی در دست اقدام است.
زادخور اضافه کرد: بیش از 2 هزار و 20 واحد صنعتی و تولیدی در استان سمنان فعال است که با بهره برداری اصولی از این ظرفیت ها و استفاده از ناوگان ریلی برای ارسال کالا می توان برای توسعه استان گام های عملیاتی برداشت.
وی تصریح کرد: ظرفیت خطوط ریلی استان سمنان در جابه جایی مسافر و کالا بی نظیر است و بخش خصوصی از این ظرفیت برای توسعه استان بهره گیرد.
مدیرکل راه آن شمال شرق(1) افزود: اتصال مناطق ویژه و شهرک های صنعتی استان سمنان به خطوط ریلی یکی از رویکردهای مهم برای رونق بخش صنعت و تولید است که در سال های گذشته اقدام های خوبی در این بخش انجام شده است.
به گزارش ایرنا، در زمان حاضر بیش از 500 کیلومتر از خط اصلی مسیر 926 کیلومتری تهران- مشهد زیر پوشش اداره کل راه آهن شمال شرق(1) قرار دارد و روزانه حدود 90 رام قطار در دو خط ریلی این مسیر در رفت و آمد است.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.