مهدی صمیمیان عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اجرای این طرح ها براساس برنامه ششم توسعه و برای حفظ و احیای بناهای تاریخی و گردشگری روستاهای استان سمنان و توسعه پایدار انجام می شود.
وی خاطر نشان کرد: برای اجرای این طرح مهم فرهنگی کارگروهی با مشارکت ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بنیاد مسکن و دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان تشکیل می شود.
مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری سمنان ادامه داد: با توجه به زیرساخت ها، اجرای طرح هادی گردشگری برای جلوگیری از پدیده مهاجرت و افزایش اشتغال در روستاهای استان تلاش می شود.
صمیمیان با بیان اینکه روستاهای تاریخی استان سمنان نیازمند حفاظت هستند، گفت: با مذاکره های انجام شده، اداره کل بنیاد مسکن سمنان اجرای طرح هادی گردشگری در روستاهای استان را برعهده می گیرد.
مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: معماری بومی و بناهای تاریخی در کنار جاذبه های طبیعی منحصر به فرد روستاهای نقاط مختلف استان را بی مانند کرده است و باید از این ظرفیت ها برای توسعه اقتصادی سمنان بهره برد.
به گزارش ایرنا، در استان سمنان تاکنون بیش از 40 روستای هدف گردشگری شناسایی شده است، سمنان دارای 308 روستای برخوردار از شورای اسلامی است و 257 روستای استان هم دهیاری دارد.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.