عبدالحمید دربانیان عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بدون توجه به کیفیت ماشین آلات خط تولید، شعار سال در استان سمنان محقق نخواهد شد.
وی فرسودگی ماشین آلات خط تولید در استان سمنان را جدی و نگران کننده ذکر کرد و گفت: تحریم ها بر کاهش کیفیت کالاهای تولیدی در واحدهای صنعتی دارای خط تولید فرسوده تاثیر می گذارد.
دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان خاطر نشان کرد: اکنون بیش از 55 درصد ماشین آلات خط تولید در استان سمنان فرسوده است که دولت در کنار ارائه تسهیلات رونق تولید و اشتغال آفرین برای نوسازی این ماشین آلات هم به صنعتگران کمک کند.
دربانیان تصریح کرد: به دلیل تاخیر در نوسازی بخش خط تولید اکنون واحدهای صنعتی استان سمنان به پیری زودرس دچار شده اند و تحریم ها هم به کاهش بهره وری این واحدها در ماه های گذشته دامن زده است.
وی اضافه کرد: تحریم های اقتصادی باعث شده تا قدرت مالی صنعتگران برای به روز رسانی تجهیزات تولید در واحدهای صنعتی کاهش یابد و اکنون قیمت ماشین آلات خط تولید در سال جاری به نسبت 2 سال گذشته 2 تا 10 برابر شده است.
دربانیان ادامه داد: مشکلات صنعتگران سمنان به دلیل فشارهای خارجی و خودتحریمی ها روز به روز در حال افزایش است و مسئولان برای رفع مشکلات این واحدها چاره کنند.
دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان گفت: در صورت تداوم مشکلات واحدهای صنعتی در سال 98 شاهد افزایش آمار بیکاری در استان سمنان خواهیم بود و نباید تلاش های شبانه روزی دولت در سال های گذشته با ارایه تسهیلات رونق تولید برای بازگرداندن واحدهای صنعتی راکد به چرخه تولید با فشارهای خارجی بی سرانجام باقی بماند.
به گزارش ایرنا، سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد، در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص این استان با رقمی حدود 18.2 درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.