مصطفی زینتی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: امسال برای 300 واحد مسکونی 22 روستای دامغان که در قالب طرح هادی قرار گرفته اند سند تک برگی صادر می شود.
رئیس بنیاد مسکن دامغان ادامه داد: تاکنون طرح هادی در 35 روستای این شهرستان اجرا شده است و در سال گذشته261 فقره سند روستایی برای واحدهای مسکونی روستایی با همکاری اداره ثبت صادر شد.
زینتی افزود: در اجرای طرح هادی، پس از تشکیل پرونده از متقاضیان، نقشه برداری توسط کارشناسان انجام و پس از بررسی و رفع مشکلات موجود، سند تک برگی صادر می شود.
وی اظهار داشت: هزینه تنظیم سند تک برگی برعهده مالک است که این هزینه در مناطق روستایی یک میلیون و 860 هزار ریال و در شهرها 2 میلیون و 700 هزار ریال است.
زینتی افزود: طرح هادی به عنوان یک طرح ملی و در خصوص ساماندهی روستاها و افق 10 ساله ای است که برای توسعه روستاها پیش روی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت توسعه و آبادانی روستاها قرار می گیرد.
زینتی گفت: اجرای سنگ فرش و آسفالت، احداث پیاده رو و اصلاح شبکه معابر، احداث سیل بند، آماده سازی اراضی پیش بینی شده برای گسترش روستا و تکمیل شبکه دفع فاضلاب از اقدام هایی است که در قالب طرح هادی در روستاهای بالای 20 خانوار اجرا می شود.
وی اضافه کرد: بازگشایی معابر، جدول گذاری، ساماندهی فضای سبز و ایجاد محل بازی کودکان، از دیگر اهداف اجرای طرح هادی روستایی است.
رئیس بنیاد مسکن دامغان گفت: طرح هادی روستایی برای ساماندهی و اصلاح بافت موجود، نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از جمله مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی، ساماندهی تاسیسات و تجهیزات عمومی روستایی اجرا می شود.
به گزارش ایرنا، طرح هادی با هدف ساماندهی معابر و محیط روستایی در کشور اجرا می شود و هدف آن زیباسازی محیط روستاها و افزایش تردد گردشگران داخلی و خارجی به روستاها است.
شهرستان دامغان در فاصله 115 کیلومتری شرق مرکز استان سمنان و بیش از 94 هزار نفر جمعیت دارد که بیش از 21 هزار نفر جمعیت در روستاها ساکن هستند.
9856/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.