علی اصغر جمعه ای روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: خودتحریمی و سوء استفاده افراد سودجو از شرایط اقتصادی باعث اختلال در بازار کشور شده است.
وی خاطر نشان کرد: یکی از راهکارهای مهم برای کوتاه کردن دست سودجویان از اقتصاد کشور تشدید نظارت ها است و با این راهبرد می توان تولید و صنعت در کشور را به ثبات نسبی رساند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه فشار خودتحریمی ها بر اقتصاد کشور کمتر از تحریم های آمریکا نیست، ادامه داد: هم افزایی دستگاه های اجرایی برای گره گشایی از مشکلات بخش صنعت تشدید شود.
جمعه ای اضافه کرد: خود تحریمی ها و کاغذبازی های اداری در ایجاد مشکلات متعدد بر بخش صنعت کشور تاثیر می گذارد و در صورت تعطیلی واحدهای تولیدی بازگرداندن این واحدها به چرخه تولید کار بسیار دشواری خواهد بود.
وی تصریح کرد: بخش خصوصی و دولت با تلاش مضاعف و عزم مثال زدنی برای توسعه واحدهای صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ کشور با وجود فشارهای اقتصادی تلاش می کنند.
جمعه ای افزود: اکنون صنعت کشور بیش از هر زمان دیگر به حمایت نیاز دارد و باید دولتمردان با برنامه ریزی اصولی برای رفع مشکلات این بنگاه های اقتصادی بیشتر تلاش کنند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: دولت تمام امکانات خود را برای حمایت از بخش صنعت و تولید کشور به کار گرفته اما فرآیند حفظ اشتغال در بنگاه های اقتصادی تلاش بیشتر دولتمردان را می طلبد.
به گزارش ایرنا، در استان سمنان 2 هزار و 20 واحد صنعتی وجود دارد و سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد، در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص این استان حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.