به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان در این همایش گفت: آگاه سازی حدود 60 درصد مردم استان سمنان از بیماری فشارخون و نحوه درمان آن باید در اجرای طرح ملی کنترل فشار خون مورد توجه قرار گیرد.
نوید دانایی افزود: آگاهی نداشتن مردم از بیماری فشار خون معضلی بزرگ است که باید همه تلاش کنند تا بسیج عمومی برای اجرای موفق طرح کنترل فشار خون در استان سمنان شکل بگیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، جمعیت هدف غربالگری فشار خون این استان را 240 هزار نفر دانست و گفت: افراد مستعد به این بیماری در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان 240 هزار نفر هستند که با همکاری دست اندرکاران، در تلاشیم تا در این طرح ملی، 100درصد این جمعیت از نظر فشار خون غربالگری شوند.
دانایی ادامه داد: امروز بیماری های غیرواگیر به ویژه بیماری های قلبی، عروقی و فشار خون، یکی از مهمترین دلایل مرگ و میر مردم ایران است.
وی با اعلام آغاز بسیج ملی کنترل فشارخون بالا در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، بیان داشت: بعد از انقلاب اسلامی دستاوردهای مهمی در نظام سلامت داشته ایم که می توان به کاهش مرگ و میر کودکان و مادران باردار اشاره کرد و علل آن نیز وجود ظرفیت ارزشمند شبکه بهداشت و درمان، افزایش پوشش واکسیناسیون، تقویت مراقبت از مادران باردار و کودکان و تروج تغذیه با شیرمادر بوده است.
دانایی با اشاره به وجود ظرفیت های دستگاههای اجرایی استان گفت: دانشگاه علوم پزشکی براساس اهداف بلندمدتی که در راستای کنترل و پیشگیری فشارخون در دستور کار دارد، در صدد است تا با استفاده از ظرفیت تمامی نهادها، مشارکت مردم و جامعه مدنی، بسیج ملی کنترل فشارخون را در سطح شهرستانهای تحت پوشش این دانشگاه برگزار کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از صدا و سیما و رسانه های استان خواست تا با استفاده از نقشی که رسانه در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم دارد، با روشنگری و تشکیل میزگردهای تخصصی با حضور پزشکان و کارشناسان استان سمنان در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا تاثیرگذار باشند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در آیین گفت: در اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا، وضعیت سلامت مردم به ویژه افراد بالای 30 سال، بیماران کلیوی و زنان باردار با کنترل رایگان فشارخون بررسی می گردد.
جعفر جندقی اظهار داشت: تمام مراکز خدمات سلامت، پایگاههای سلامت و خانه های بهداشت تحت پوشش این دانشگاه در سراسز استان، آماده اجرای این برنامه ملی هستند.

** طرح تحول سلامت دستاورد مهم دولت است
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرح تحول سلامت در دولت یازدهم و دوازدهم به عنوان دستاورد مهم در توسعه زیرساخت های حوزه سلامت است.
احمد همتی ادامه داد: اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون بالا یک اقدام بسیار ارزشمند از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است که اجرای این بسیج ملی با حمایت همه جانبه دولت در سراسر کشور آغاز شده است.
وی افزود: اجرای برنامه بسیج ملی کنترل فشار خون می تواند با اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مردم نسبت به موضوع مهم کنترل فشار خون به حفظ سلامت جامعه کمک کند.

** همه دستگاه های اجرایی در خدمت طرح ملی کنترل فشار خون هستند
فرماندار سمنان در این آیین با تشکر از دست اندرکاران حوزه سلامت به ویژه افرادی که اجرای این طرح را برعهده دارند، بیان داشت: همه دستگاه ها وظیفه دارند در اجرای این طرح بزرگ ملی، دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان را یاری نمایند.
دانایی افزود: همکاری دستگاههای اجرای با این دانشگاه در واقع کمک به سلامت جامعه است.
به گزارش ایرنا، بسیج ملی کنترل فشارخون بالا همزمان با سراسر کشور در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با سنجش فشارخون دکتر همتی نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی و دکتر دانایی فرماندار سمنان توسط دکتر دانائی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان آغاز شد.
طرح ملی بسیج ملی کنترل فشار خون از بیست و هفت اردیبهشت تا هفته دوم خرداد ماه 98 با اطلاع رسانی و آگاه‌سازی مردم جامعه انجام خواهد شد و از نیمه دوم خرداد ماه 98، عملیات اجرایی سنجش فشار خون شروع می‌شود و تا پایان هفته دوم تیر ماه ادامه خواهد یافت.
این برنامه به مدت 45 روز ادامه دارد و نتایج آن همزمان با روزجهانی قلب در هفته اول مهر ماه اعلام می‌شود.
9856/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.