به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمد حسینیان در خطبه های نماز جمعه این هفته دامغان افزود: مسئولان کشورهای ایران و عراق هوشیار هستند و با حفظ همدلی و وحدت، هرگز اسیر سیاسی بازی های آمریکا نخواهند شد.
امام جمعه دامغان ادامه داد: امروز بحران سیاسی در بسیاری از کشورها، ناشی از دخالت آمریکا است که اخیرا با ورود به کشور ونزوئلا، شورش مسلحانه و کودتا ایجاد کرده است.
حسینیان تصریح کرد: آمریکا در چهار دهه اخیر همواره با استفاده از ابزارهای مختلف چون جنگ، تحریم، تهدید و فشار به دنبال ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران بود که تاکنون تمام تلاش های این دولت، بی نتیجه مانده است.
وی افزود: آمریکا برای جلوگیری از فروش نفت ایران، عربستان و امارات را 2 بازوی قدرتمند و مطمئن بازار نفت معرفی کرده است.
حسینیان اضافه کرد: با حمله پهبادها از شرق به غرب عربستان و انتقال نفت و همچنین آتش گرفتن نفت کش های امارات و پنهان شدن این موضوع، ضعف این 2 کشور به خوبی بر جهان آشکار شد.
وی اظهار داشت: توقف ناو هواپیمابر آمریکا در دریای عربی و حضور نیافتن در خلیج فارس، نشانه اقتدار و صلابت ملت ایران است که دنیا بداند آمریکا از نزدیک شدن به خلیج فارس و رویارویی با ایران واهمه دارد.
حسینیان ادامه داد: امروز حل مشکلات کشور نیازمند توجه دولت به مسائل و مشکلات اقتصادی، اصلاح نظام بانکی، توجه به معیشت مردم، مدیریت شجاعانه، امیدوارانه و جهادی است.
وی به ایام ولادت امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و گفت: جوانمردی و فضایل اخلاقی در وجود امام دوم شیعیان و کریم آل طاها قرار دارد که این روز به همین جهت به نام روز اکرام و کمک به محرومان نامگذاری شده است.
امام جمعه دامغان به مشکلات کاهش جمعیت اشاره کرد و افزود: فرزند آوری و افزایش جمعیت باید مورد توجه قرار گیرد، چرا که ایران به سمت پیری در حرکت است و این کاهش جمعیت و رشد میانگین سن به سمت میانسالی و پیری، مشکلات فراوانی به ویژه تضعیف قدرت سیاسی را برای کشور رقم می زند.
9856/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.