محمد دستورانی عصر چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیش از 50 درصد مدارس استان سمنان را خیّران می سازند و ادامه این رویه برای بازسازی تمامی مدارس تخریبی و فرسوده اجتناب ناپذیر است.
وی با بیان اینکه نقش خیران در فراهم کردن امکانات برای تحصیل دانش آموزان در سال های گذشته برجسته بوده است، گفت: دولت به تنهایی قادر به بازسازی مدارس تخریبی سمنان نیست.
دستورانی اضافه کرد: جمعیت شهرستان های صنعتی استان سمنان رو به افزایش است و با برنامه ریزی هدفمند باید برای ساخت مدارس جدید در این مناطق اقدام کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد: بیش از 310 خیر مدرسه ساز در سمنان فعالیت دارند که براساس آمار روز به روز به تعداد این افراد برای مشارکت در ساخت مدرسه افزوده می شود.
دستورانی با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد از مدارس استان سمنان در سه سال گذشته با همکاری خیّران ساخته شد، افزود: رقم کشوری ساخت مدرسه با مشارکت خیران در حدود 35 درصد است.
وی تصریح کرد: دولت تمام امکانات خود را برای بازسازی مدارس فرسوده در سال های گذشته به کار گرفته و با همدلی مردم و مسئولان برای تجهیر فضای آموزشی در استان اقدام می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان خاطر نشان کرد: خیران در این شرایط سخت اقتصادی آموزش و پرورش را در امر مدرسه سازی تنها نگذارند و با همراهی این فرهیختگان می توان برای توسعه و آبادانی ایران اسلامی گام برداشت.
به گزارش ایرنا، در استان سمنان پنج هزار و پنج کلاس درس به مساحت 653 هزار و 934 متر مربع وجود دارد و 41 درصد کلاس های درس این استان فرسوده و36 درصد مدرسه ها تخریبی است.
بیش از هشت هزار معلم در یک هزار و 100 مدرسه استان سمنان به 120 هزار دانش آموز آموزش می دهند.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.